۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۴۲۶۶۰۵
آیت الله صفایی بوشهری مطرح کرد؛

سازمان ملل در اختیار دنیای استکبار است/ انتقاد از عملی نشدن وعده‌های دولت در بوشهر

آیت الله صفایی بوشهری گفت: سازمان ملل متحد سازمانی استکباری و در اختیار دنیای استکبار است، چرا که این سازمان برای حل مشکلات مردم کشورهای مختلف جهان تأسیس شده اما عملا تنها به نظریات استکبار جهانی توجه دارد.
آیت الله صفایی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر با تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه، روز پاسدار و روز جانباز، گفت: پاسداران و جانبازان از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران اسلامی هستند که با تأسی از روش و منش زندگی بزرگ پاسدار اسلام در مسیر حفظ  اسلام و ارزش‌های انقلاب گام برمی‌دارند.

 

وی با اشاره به تلاش برای ترویج سبک زندگی اسلامی، اظهار داشت: هر چقدر جامعه اسلامی با اقتدار در عرصه‌های مختلف علم و فناوری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی حضوری فعال داشته باشد، استکبار عقب‌نشینی می‌کند و جاهلیت استکباری از بین خواهد رفت.

 

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه استکبار جهانی، اسلام‌ستیزی، شیعه‌ستیزی و ایران‌ستیزی را در برنامه خود خود دارد، افزود: برای نمونه سازمان ملل متحد سازمانی استکباری و در اختیار دنیای استکبار است، چرا که این سازمان برای حل مشکلات مردم کشورهای مختلف جهان تاسیس شده ولی عملا تنها به نظریات استکبار جهانی توجه دارد.

 

خطیب جمعه بوشهر در بخشی دیگر از سخنان خود با انتقاد از عملی نشدن برخی از وعده های دولت در استان بوشهر، بیان کرد: بیش از 7 سال از مصوبه دولت در ساخت حمل و نقل ریلی استان بوشهر می‌گذرد اما با پیگیری‌های انجام شده متاسفانه با توضیحات واهی از سوی دولتمردان، این خواسته چندین ساله مردم اجرا نمی‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه همه استان های جنوبی از جمله فارس، هرمزگان و خوزستان به خط ریلی متصل هستند، گفت: خط ریلی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای مردم استان بوشهر است و لازم است که  دولت در این زمینه اهتمام ویژه ای به خرج دهد.

 

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به تأخیرهای مکرر پروازهای هواپیمایی در استان بوشهر ابراز کرد: گاهی شاهد هستیم که مسؤولان هواپیمایی، پروازهای مربوط به استان بوشهر را به سایر استان‌ها می‌دهند که این امر زمینه نارضایتی مردم استان را فراهم می‌ آورد.

 

وی خطاب به مسؤولان هواپیمایی کشوری گفت: انتظار داریم در این باره برخورد بهتری با مسافران پروازهای بوشهر انجام شود و در صورت تکرار چنین اتفاقاتی با جدیت موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

 

خطیب جمعه شهر بوشهر با تاکید بر توجه به حل مشکل ازدواج جوانان استان بیان کرد: مسؤولان نسبت به تحقق وعده‌های پرداخت وام ازدواج جوانان و حل مشکلات آنان برای انجام یک ازدواج آسان اقدام کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به پرداخت وام ازدواج جوانان از سوی بانک‌ها، گفت: پرداخت وام‌های 300 میلیونی، 3 میلیاردی و یا 300 میلیارد تومانی به راحتی پرداخت می‌شود ولی برای جوانانی که قصد ازدواج دارند هیچ اقدامی صورت نمی گیرد و باید 10 نفر ضامن داشته باشند.

 

وی با تاکید بر حل مشکل مسکن جوانان اظهار داشت: مسکن مهر حرکت خوبی برای تامین سر پناه جوانان و نیازمندان بود که در این راستا باید نسبت به حل مشکل مسکن مردم به ویژه جوانان اقدام شود.

 

آیت الله صفایی بوشهری در بخشی دیگر با اشاره به روز جوان گفت: توسعه آموزش های استاندارد در حوزه آموزش وپرورش و دانشگاه های استان، ارائه آموزش های متناسب با استعدادها، ایجاد و تجهیز فضاهای ورزشی و تفریحات سالم از خواسته های به حق جوانان استان بوشهر است.

 

وی در خصوص وضعیت بیکاری جوانان در استان افزود: اشتغال نیاز اساسی جوانان استان است و با این همه ظرفیت و صنعت اقتصادی در استان، نباید حتی یک جوان بیکار داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در پایان از آغاز ساخت زائر‌سرای ویژه مردم استان بوشهر در مشهد مقدس خبر داد و گفت: یکی آرزوهای مردم استان بوشهر ایجاد مکانی امن و آرام برای سکونت در مشهد مقدس، نجف و کربلای معلی است که با همکاری و تعامل مسؤولان و مردم خیر استان بوشهر عملیات ساخت زائرسرا ویژه مردم استان بوشهر در مشهد مقدس آغاز شد.

 

وی با بیان اینکه زمین برای ساخت زائر سرا با عنایات رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان‌ها از جمله استان بوشهر واگذار شد، ابراز داشت: امید است با مشارکت مردم و مسؤولان در کوتاه‌ترین زمان زائر سرایی به شایستگی مردم استان بوشهر با امکانات لازم ساخته شود./101/833/ب1

ارسال نظرات