۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۴۲۶۵۹۴

مراسم بزرگداشت شهید رحمان دادمان برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهید رحمان دادمان امروز در مزار شهدای هفت تیر بهشت زهرا(س) برگزار شد.
دادمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت شهید رحمان دادمان امروز با حضور چندین تن از شخصیت‌های کشوری در مزار شهدای هفت تیر بهشت زهرا(س) برگزار شد.

 

در این مراسم مسعود نیلی، مشاور عالی اقتصادی رییس جمهوری، به سخنرانی پرداخته و گفت: شهید دادمان در حوزه اقتصاد مقاومتی یک مدیر توانمند و کامل بود، ایشان با وجود مدیریت جهادی، سرعت و قاطعیت به برنامه‌ریزی تشکیلاتی اعتقاد داشت.

 

وی افزود: در زمان مدیریت وی تحولات بزرگی در حوزه حمل و نقل ریلی کشور صورت گرفت بسیاری از زیرساخت‌های قابل مشاهده فعلی راه آهن کشور حاصل زمان مدیریت ایشان است، وی به لحاظ مدیریت توانایی بالایی داشتند که نبودش برای کشور خسارت بزرگی است.

 

مشاور عالی اقتصادی رییس جمهوری در پایان با توصیه‌ای به جوانان، خاطرنشان کرد: جوانان کشور تلاش کنند با مطالعه زندگی شهیدانی نظیر دادمان از آنان الگوگیری لازم را داشته باشند.

 

شایان ذکر است، شهید رحمان دادمان وزیر راه و ترابری دولت اصلاحات در سال ۱۳۳۵ در شهر اردبیل متولد شد و در سمت‌های مختلف به کشور خدمت کرد و  در دوران دولت اصلاحات به عنوان معاون وزیر راه و ترابری و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

 

دادمان در ۲۷ اردیبهشت سال ۱۳۸۰ در سانحه سقوط هواپیمای یاک ۴۰ در حالی که عازم افتتاح فرودگاه گرگان در استان گلستان بود به همراه تعدادی از مقامات ایرانی و جمعی از نمایندگان استان گلستان جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

 

شایان ذکر است، در این مراسم، مزار مطهر مرحوم دادمان غباروبی، عطرافشانی و گلباران شد و حاضران با قرائت قرآن و فاتحه یاد و خاطره شهید والامقام را گرامی داشتند./807/203/ب2

 

 

ارسال نظرات