۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۴۲۶۵۹۰
امام جمعه خوی:

حراست و پاسداری از نظام جمهوری اسلامی مهم ترین رسالت بسیجیان است

امام جمعه خوی با اشاره به رسالت بسیجیان، گفت: مهم ترین رسالت بسیجیان حراست و پاسداری از نظام جمهوری اسلامی ایران است.
رزمایش الی بیت المقدس در خوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی امروز در رزمایش الی بیت المقدس اظهار داشت: امروز وجود ناامنی در اکثر کشورهای اسلامی  یکی از شرایط حساس و بحرانی است باید مسؤولان تمام ارگان های نظامی من الجمله سپاه و بسیجیان بتوانند به موقع تصمیم گیری و اقدام به عمل کنند.


وی افزود: به جز انقلاب اسلامی ایران، دیگر کشورهای اسلامی در ناامنی به سر می برند که اگر این حرکت دشمن جلوگیری نشود کل دنیا را تهدید می کنند من الجمله شرارت های اسرائیل در کشورهای اسلامی و وجود گروه های تکفیری که بیشتر مسلمانان را قتل عام و شهید و مجروح می کنند.


حجت الاسلام شکوری در ادامه با اشاره به طریقه تفرقه اندازی دشمن در کشورهای اسلامی، خاطر نشان کرد: دشمنان در گذشته با جوسازی در مورد مشکلات اسلام، کارشکنی در مورد موضوع حج، دامن زدن به اختلافات قومی در کشورهای اسلامی،  ایجاد نفاق و اختلاف در کشورهای اسلامی که مقام معظم رهبری در این مورد به مسئولین و مردم هشدار جدی دادند، اعزام جاسوس جهت اجرایی کردن تصمیمات شوم در کشورهای اسلامی، آلوده کردن جوانان مسلمان از طریق مواد مخدر و مهمتر از همه از طریق فساد اخلاقی اقدام به ایجاد تفرقه در کشورهای اسلامی می کنند که مسوولین و مردم باید بتوانند در مقابل این جریانات از خود و کشور انقلاب اسلامی دفاع کنند.


وی با اشاره به رسالت بسیجیان خاطر نشان کرد: حراست، پاسداری و به فرهنگ عمومی تبدیل کردن بسیج در کشورهای اسلامی و همچنین زمان شناسی، دشمن شناسی، جریان شناسی و بصیرت زایی در بسیج، و در پایان رصد کردن موضوعات مهم داخلی در منطقه و اقتصاد مقاومتی، و مهمتر از همه ایفای نقش در مسائل کشوری با موضوعات قاچاق های مرزی، مواد مخدر و امر به معروف و نهی از منکر از رسالت بسیجیان این مرز و بوم است

 

نیروی زمینی سپاه اشراف اطلاعاتی دقیقی در برخورد با تهدیدات دارد


 سرهنگ پاسدار محمد باقر علایی، فرمانده سپاه شهرستان خوی نیز در  رزمایش الی بیت المقدس اظهار داشت: پاسداران این مرز و بوم با رشادت و مردانگی جانانه از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند و متجاوزان را درس عبرتی دادند که تا ابد در حافظه تاریخ می ماند و امروز امنیت و آرامش کشور را مدیون رشادتها و جانبازی آن دلاور مردان و شیر زنانی می دانیم که با نثار جسم و جان خود در برابر دشمنان اسلام ایستادند و مردانه از این آب و خاک دفاع کردند.


وی با اشاره به اینکه نیروی زمینی سپاه اشراف اطلاعاتی دقیقی در برخورد با تهدیدات دارد، تأکید کرد: ما هر حرکت ضدامنیتی را در نطفه خفه می‌کنیم و اجازه ظهور و بروز آن تهدید را نمی‌دهیم.


سرهنگ اعلایی تمام رزمایش های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی براساس تهدیدهای دشمنان طراحی می شود و برگزاری رزمایش ها تمرینی برای مقابله با انواع تهدیدات دشمنان کشور اسلامی ایران است.


فرمانده سپاه خوی، مشارکت مردم در بومی سازی امنیت را از مهمترین اهداف این رزمایش خواند و گفت: در رزمایش گردان های بیت المقدس ضمن نمایش گوشه‌ای از توانمندی‌های به تمرین تاکتیک‌ها پرداختیم.


سرهنگ علایی خاطر نشان کرد: امسال تاکتیک ها و آموزش ها نسبت به تهدیدات پیشرفت کرده و ارگان ها از هر سنین مختلف مخصوصا قشر نوجوان و جوان تشکیل شده است./936/203/ب2

ارسال نظرات