۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۴۲۶۵۸۶
امام جمعه سمنان:

پیروی از ولایت‌فقیه به‌ عنوان محور جامعه اسلامی برای همگان ضروری است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه امروز همه باید در مسیر و خط ولایت حرکت کنند و پیروی از ولایت‌فقیه به‌ عنوان محور جامعه اسلامی از سوی همگان بسیار ضروری است، گفت: کشور باید یک‌صدا داشته باشد؛ آن‌ هم صدای رهبری و ولایت‌فقیه است.
آیت الله سید محمد شاهچراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به تأکیدات مستمر مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حفظ وحدت، اظهار داشت: سخنان مقام معظم رهبری و دعوت ایشان به حفظ وحدت در جامعه برگرفته از قرآن است؛ چراکه قرآن کریم به‌صورت متعدد بر لزوم حفظ وحدت تأکید کرده است.

 

امام جمعه سمنان بابیان اینکه قصد دشمن از ترویج منکرات، فساد و فحشا در جامعه و ترویج بداخلاقی است؛ هوشیاری مردم در این زمینه را خواستار شد و خاطرنشان کرد: ما باید توجه داشته باشیم که حربه‌ای بدتر از منکرات و فساد برای حکومت اسلامی وجود ندارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر این مطلب که آمریکا، داعش و همدستان آنان، جمهوری اسلامی ایران و شیعه را در سوریه هدف قرار داده‌اند و هدف نهایی آنان تشیع و جمهوری اسلامی ایران است، افزود: جنگ سوریه جنگ کفر در برابر اسلام است و امروز همه ما باید جبهه مقاومت را در سوریه و عراق یاری کنیم.

 

خطیب نماز جمعه سمنان با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر لزوم کناره‌گیری بشار اسد از قدرت برای رسیدن به صلح در سوریه گفت: آمریکا و هم‌پیمانانش باید آرزوی خود در سوریه را به گور ببرند؛ امروز همه ما باید به‌صورت مادی یا معنوی جبهه مقاومت و اسلام را در سوریه یاری کنیم تا نگذاریم که دشمنان تشیع و اسلام در این کشور به اهداف شوم و آرزوی ننگین خود برسند.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اهمیت ایثار مدافعان حرم، شهدای مدافع حرم را همچون شهدای دفاع مقدس دانست و با اشاره به اینکه مدافعان حرم ثواب هجرت از کشور خود برای دفاع از حریم اهل‌بیت را نیز دارند افزود: بنابراین شهدای مدافع حرم از اجر دو شهید برخوردارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی در ادامه با اشاره به اقدام مشترک نیروی انتظامی و ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در راستای تذکر لسانی در بحث حجاب، این اقدام را قانونی دانست و همکاری مردم را در این زمینه خواستار شد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با فرماندهان ناجا بیان کردند که نیروی انتظامی نباید در ایجاد امنیت اخلاقی، به جوسازی‌ها توجه کند؛ بلکه باید به‌خوبی به وظایف خود در این زمینه عمل کند./977/202/ب2

ارسال نظرات