۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۴۲۶۵۸۳
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی:

موضع گیری در برابر نظرات حکیمانه رهبری غیر قابل قبول است

امام جمعه موقت پردیسان اتحاد و انسجام در برابر زورگویان را مهمترین ویژگی انقلابی بودن دانست و گفت: هر گونه اظهار نظری که دشمنان از آن اختلاف میان مسؤولان نظام را برداشت کنند برای مردم غیر قابل قبول است.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی، امام جمعه موقت پردیسان، در خطبه های این هفته نماز جمعه پردیسان فرمایشات مقام معظم رهبری از ابتدای سال را مجموعه ای بر هم تنیده دانست و افزود: نام گذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، تأکید بر حفظ روحیه انقلابی، تأکید بر حمایت از تولید داخل و در همین سخنان اخیر تأکید بر امنیت همه با هم مرتبط است و یک بسته کامل را برای تحقق آرمان شهر ارائه می دهد.

 

وی با اشاره به غیر قابل انفکاک بودن مسائل مورد تأکید مقام معظم رهبری اظهار داشت: اگر قرار است با قاچاق کالا مقابله شود باید مسؤولان انقلابی عمل کنند واگر قرار است تولیدات داخلی قابل قبول ارائه شود باید جلو واردات و قاچاق کالا های لوکس گرفته شود و اگر قرار است جلو قاچاق کالا گرفته شود و تولید ارتقا پیدا کند باید امنیت برقرار باشد و اگر می خواهیم امنیت همه جانبه بر قرار باشد باید همه انقلابی عمل کنند.

 

انقلابی بودن یعنی انسجام در برابر زورگویان

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی کسانی را انقلابی دانست که طرفدار اتحاد و انسجام تمام جریان ها و تفکرهای داخلی هستند و یادآور شد: انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن یعنی انسجام و قوت بخشیدن جبهه حق و با تمام قدرت مقابل زورگویان ایستادن؛ آنچه برای روحیه و فکر انقلابی سم است اختلاف و هر گونه اظهار نظری که از آن برداشت اختلاف شود است.

 

وی با بیان این که مسؤولان ارشد باید هر سخنی که باعث شود افکار عمومی برداشت اختلاف کنند پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: مخصوصا اگر اظهار نظرهای این چنینی باعث شود برخی برداشت کنند که مقابل نظرات حکیمانه رهبر انقلاب موضع گیری شده است اصلا قابل قبول نخواهد بود و این خواست تمام ملت و شهدا و امام راحل(ره) است .

 

اما جمعه موقت پردیسان با اشاره به این که به جای پرداختن به حواشی باید به متن پرداخت، گفت: متن امروز خدمت به ملت و رفع مشکلات ملت است و مسؤولان باید برنامه ریزی کنند که کار وضعیت اجتماعی کشور به جایی نرسد که آمار طلاق در برخی جاها به 50 درصد برسد؛ این متنِ کار ما است و باید از حاشیه سازی بپرهیزیم.

 

کسانی که راه زیارت خانه خدا را سد می کنند در ردیف کفار هستند

وی با بیان این که زشت ترین ظلم بر اساس نگاه قرآن بستن راه حج بر روی مسلمانان است گفت: این کار سد عن سبیل الله است که ظلم بزرگی است؛ کسانی که راه حج را بر روی مسلمانان می بندند در ردیف کفار تلقی شده اند و باید بدانند که گرفتار عذاب الهی خواهد شد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به بستن راه زیارت خانه خدا به وسیله خاندان آل سعود، گفت: اگر این اتفاق بیفتد که جای حجاج ایرانی در موسم حج خالی باشد لکه ننگی بر پیشانی آل سعود خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در خطبه اول ماه شعبان را فرصتی برای تهذیب، تقوا، انس با خدا و تقویت روحیه دینداری در خود و جامعه دانست و گفت: این ماه به عنوان ماه شادی شیعیان با موالید ائمه شیعیان(ع) همراه شده است که باید بهترین استفاده را از آن ببریم.

 

وی تمام دستورات دینی را به خاطر تحقق تقوا در جامعه دانست و گفت: نماز، روزه، حج، ذکات و دیگر عبادات به خاطر تقوا است و اساسا تقوا مقوم جمعه و نماز جمعه است و توصیه به تقوا از واجبات خطبه های نماز جمعه است که یاد بگیریم و تقوا را فراگیر و همگانی کنیم.

 

امام جمعه موقت پردیسان با بیان این که کم اتفاق می افتاد که حضرت علی(ع) به منبر برود و سخنش در رابطه با توصیه به تقوا نباشد، افزود: خاصیت تقوا این است که انسان را از ارتکاب محرمات الهی باز می دارد و روح خشیت در برابر عظمت خدا را برای ما ایجاد می کند.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر انسانی خدا ترس شد و از محرمات الهی پرهیز کرد و واجبات الهی را در زندگی رعایت کرد دیگر جایی برای فساد و افساد و حرام و آلودگی و پلیدی باقی نخواهد ماند؛ کسانی که سخن از آرمان شهر اسلامی می زنند باید بدانند اگر قرار باشد این آرمان شهر تحقق پیدا کند زیر ساخت و راه کارش تحقق تقوا است.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه تقوا با تذکر و امر به معروف و عمل در جامعه نهادینه می شود گفت: انسان باید گفتارش مناسب با روش و منشش همراه با تقوا باشد و اگر چنین نباشد سفارش به تقوا أثرگذار نخواهد بود.

 

اگر تریبون نماز جمعه به دست اهلش نباشد جامعه به انحراف خواهد رفت

وی نماز جمعه را یک فرصت وظرفیت بسیار بزرگ برای جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امام می فرمودند موقف جمعه مانند موقف حج ظرفیتی بسیار بزرگ است و باید از این ظرفیت استفاده شود و اخلاق، محبت، وحدت، همدلی، همسویی و روحیه برادری در جامعه تقویت شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با بیان اینکه تاریخ نماز جمعه تاریخ غم انگیزی است، گفت: اگر این فرصت در اختیار اهلش نباشد و به درستی مورد استفاده قرار نگیرد خود به تهدیدی برای اسلام و مسلمین تبدیل خواهد شد؛ همانطور که بعد از پیامبر(ص) کسانی به منبر نماز جمعه نشستند که صلاحیت این کار را نداشتند و ائمه معصوم(ع) را که معدن علم و تقوا بودند از این فرصت محروم کردند و کار اسلام به این جا رسید.

 

وی با بیان این که بعد از هزار و اندی سال خداوند به شیعه منت نهاد و بستر نماز جمعه به سبک ائمه(ع) و طبق سنت راستین رسول الله(ص) در ایران فراهم شد، اظهار داشت: باید قدر این فرصت را دانست و بسیاری از مشکلات فرهنگی، اخلاقی، تربیتی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور را با استفاده از ظرفیت بالای نماز جمه حل کنیم.

 

امام جمعه موقت پردیسان با اشاره به این که سخت ترین و شکننده ترین بحران ها در طول انقلاب با استفاده از این ظرفیت حل شده است افزود: نماز جمعه پردیسان قم با این کیفیت و با این خصوصیت در ایران و در دنیای اسلام بی نظیر است که با حضور این همه شاگردان امام صادق(ع) و منتظران حضرت ولی عصر(عج) و مبارزان خط مقدم مبارزه با استکبار و حامیان خط ولایت فقیه برگزار می شود و باید به عنوان خواستگاهی برای نشر آرمان های انقلاب اسلامی نمود پیدا کند./843/پ201/ج1

ارسال نظرات