۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۴۲۶۵۶۶

انتقاد شدید نماینده آیت الله سیستانی از بی توجهی سیاستمداران به توصیه‎های مرجعیت

نماینده آیت الله سیستانی در خطبه‎های نماز جمعه از بی توجهی سیاستمداران و مسؤولان عراقی به توصیه و نصیحت‎های مرجعیت تقلید به شدت انتقاد کرد.
احمد الصافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس علوی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (ع) در کربلا برگزار شد، انفجارهای اخیر در مناطق شیعه نشین بغداد و سایر استان‎ها را به شدت محکوم کرد.


وی تصریح کرد: به خانواده های شهدا و مجروحان حمله‎های تروریستی به استان‎های مختلف عراق مانند بغداد، سماوه و دیالی که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم بی گناه این کشور شده است، تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال صبر و شفا عاجل مجروحان را مسالت می کنیم.


نماینده حضرت آیت الله سیستانی وضعیت عراق را اسفبار توصیف کرد و گفت: کشور در حالی با مشکلات امنیتی دست و پنجه نرم می کند که سیاستمداران به درگیری با یکدیگر ادامه داده و به درپی مصالح خاص و شخصی خود هستند. آنان چه زمانی می خواهند با یکدیگر در برابر ترویسم و مشکلات این کشور با همدیگر متحد شوند و این کشور را از بحران نجات دهند؟


وی افزود: متاسفانه هیچ سود و منفعتی برای این گونه حرف‎ها متصور نیستیم زیرا آنان گوش‎های خود را بسته‎اند و نمی خواهند سخنان نصیحت کنندگان را بشنوند و ما چاره‎ای جز شکایت به خداوند نداریم.


نماینده حضرت آیت الله سیستانی در ادامه خطبه‎های نماز جمعه مانند هفته‎های گذشته به تفسیر و توضیح نامه امیرالمومنین علی (ع) به مالک اشتر پرداخت./994/ب902/د

 

ارسال نظرات