۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۴۲۶۵۶۱
آیت الله شبستری:

دولت در برابر اقدامات آمریکا واکنش نشان دهد/ فروش آب سنگین به آمریکا متوقف شود

امام جمعه تبریز با اشاره به دستبرد آمریکا به اموال بلوکه شده ایران در خارج از کشور، گفت: تا زمانی که تکلیف 2 میلیارد دلار مشخص نشده است دولت باید از فروش آب سنگین به آمریکا اجتناب کند.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه های عبادی، سیاسی نماز جمعه تبریز با اشاره به دستبرد آمریکا به اموال بلوکه ایران خارج از کشور، اظهار داشت: تا زمانی که تکلیف 2 میلیارد دلار مشخص نشده است دولت باید از فروش آب سنگین به آمریکا اجتناب کند.

 

وی با بیان اینکه قضیه‌ی 2 میلیارد دلار از لحاظ حقوقی در حال پیگیری است و از سویی دیگر خبرها حکایت از آن دارد که آب سنگین ایران به آمریکا فروخته می‌شود، تصریح کرد: دولتمردان در برابر اقدامات دولت آمریکا واکنش نشان دهند و حقوق ملت ایران را پس بگیرند.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به سفر اخیر خود به کشور سوریه و لبنان ، ابراز داشت: در سوریه در حال حاضر نقاطی که شهریت و مدنیت داشته و سکنه دارد دست نیروهای مقاومت است، اما قسمت‌هایی که دست داعش است صحراها و برخی نقاط از حلب است که خالی از سکنه بوده و در قسمت خروجی شهر است و امیدواریم در آینده از دست آنها خارج کنیم.

 

وی با بیان اینکه در سوریه مردم خیلی زیر فشار داعشی‌ها و تروریست‌ها نیستند و بیشتر جاهایی که دست آنها مانده بیابان‌ها و صحراها است، خاطرنشان کرد: مسؤولان ارشد سوری به ما وعده داده‌اند که به زودی مناطق تحت تصرف داعش را پس بگیرند.

 

نماينده مردم آذربايجان‌ شرقي در مجلس خبرگان به زحمات پرسنل سازمان هلال احمر اشاره کرد و با بيان اينكه هلال احمر تجلي عواطف آميخته به آموزه‌هاي ديني است، از عموم مردم خواست با عضويت در اين نهاد مردمي يار و ياور اين مجموعه باشند و ابراز داشت: مردم در خدمت به هم نوعان خود با این مجموعه همکاری داشته و کمک باشند.

 

وی با اشاره به شبهات پراکنده در فضای مجازی و جامعه، اظهار داشت: علما، روحانیت و متخصصان نسبت به شبهاتی که از سوی دشمن و عوامل مزدور داخلی در جامعه پخش می شود، حساسیت نشان داده و جوابی قانع، مستدل و محکم دهند  و در برابر این هجمه ایستادگی کنند.

 

عضو خبرگان رهبری با انتقاد از وضعیت طرح کرسی های آزاد اندیشی با تأکید بر جدی گرفتن این مباحث، ادامه داد: این کرسی های آزاد اندیشی که چندین سال است مورد تأکید امام خامنه ای است چرا تشکیل نمی شود؟! دانشجویان عزیز این کرسی ها را تشکیل دهند.

 

وی با تأکید بر لزوم افزایش کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه ها، عنوان کرد: لازم است به شبهات جوانان پاسخ داده شود تا هیچ‌گونه خلأ فکری باقی نماند، همچنین جوانان انقلابی باید تقویت شوند و نباید اشخاص مذهبی و حزب اللهی را طرد کرد، همین جوانان باید در برابر جنگ نرم دشمن و تهاجمات فرهنگی ایستادگی کنند.

 

آیت الله شبستری با بیان اینکه در کنار پیشرفت در عرصه دانش، صنعت و علوم، باید امنیت اخلاقی هم لحاظ شود، تصریح کرد: والدین از گرفتار شدن فرزندانشان و افتادن آنان در منجلاب اعتیاد و فساد اخلاقی بسیار نگران هستند.

 

وی خواستار توجه بیش از حد آموزش و پرورش به جوانان شد و ابراز کرد: جوانان دارای ظرفیت و استعداد عظیمی هستند که نباید نادیده گرفته شود، مسؤولان باید متوجه تربیت دینی جوانان باشند، در صدر اسلام قشر جوان بیشتر مطرح بود و اولین فرماندار مدینه از بین جوانان انتخاب شد.

 

نمیانده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به بحث بد حجابی که شروع فصل تابستان تعداد بدحجابان افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی و مسؤولان باید بدون توجه به جوسازی‌ها با کسانی که قانون اسلامی و کشور را زیرپا می‌گذارند برخورد جدی داشته باشند./854/201/ب2

ارسال نظرات