۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۴۲۶۵۵۵
امام جمعه خرم آباد:

تحقق اقتصاد مقاومتی موجب حفظ استقلال کشور و قطع دست بیگانگان می شود

نماینده ولی فقیه در لرستان روی آوردن به سیاست های اقتصاد مقاومتی را راه نجات کشور بیان کرد و گفت: اقدام و عمل در این راستا موجب حفظ استقلال کشور و قطع دست بیگانگان می شود.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در خطبه های نماز جمعه ابن هفته با تبریک اعیاد شعبانیه این ماه را از بهترین و پرفضیلت ترین ماه های قمری بیان کرد.

 

وی با اشاره به این که ماه شعبان ماه پیامبر الهی است، افزود: رسول خدا می فرماید خداوند رحمت کند کسی را که در ماه شعبان مرا یاری کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی منظور از کمک کردن توجه به صفات و اخلاق رسول خدا، دوری از گناه و توبه کردن است.

 

مناجات شعبانیه آماده ساختن روح انسان برای ضیافت الهی است

امام جمعه خرم آباد با با بیان این که ذکر صلوات، استغفار، صلوات خاصه ماه شعبان و مناجات شعبانیه از اعمال این ماه است، عنوان داشت: مناجات شعبانیه آماده ساختن روح انسان برای ضیافت الهی است.

 

وی در ادامه با اشاره به سالروز لغو امتیاز تنباکو در پی فتوای آیت الله شیرازی، بیان داشت: ایشان با فتوای تاریخی استقلال کشور را حفظ کرد و یادآوری این حوادث برای درس گرفتن است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به فرمان رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، گفت: اقدام و عمل برای حفظ استقلال کشور و قطع دست بیگانگان است.

 

وی اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را زمینه ساز اعتماد به نفس در کشور و سپردن آن به دست خود مردم دانست و افزود: امروز آحاد مردم و مسؤولان باید در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در استان عزم خود را جزم کنند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به وجود ظرفیت های استان، تأکید کرد: مسؤولان باید این ظرفیت ها را شناسایی، فعال و معرفی کنند.

 

وی یادآور شد: معادن، منابع زیرزمینی، تولیدات و محصولات کشاورزی، گیاهان دارویی، زعفران، منابع آبی، هوای مناسب، ظرفیت پتروشیمی، صنعتريال گردشگری و صنایع دستی از جمله ظرفیت های عظیم استان لرستان است که باید در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه خاطرنشان کرد: برای استقلال کشور و قطع کردن دست بیگانگان باید نیروی انسانی را تقویت و به جوانان میدان داده شود.

 

جمعیت و جوانان سرمایه کشور هستند

امام جمعه خرم آباد در ادامه با اشاره به روز جوان و 30 اردیبهشت روز ملی جمعیت، عنوان داشت: جمعیت و جوانان سرمایه هر کشوری هستند.

 

وی با بیان این که جمعیت و جوانان عاملی مهم برای امنیت، استقلال، توسعه و پیشرفت هر کشوری است، اظهار داشت: جمعیت هر کشوری پیشرفت و امنیت را به ارمغان می آورد.

 

کاهش جمعیت برای کشور خطرهای فراوانی به دنبال دارد

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با ابراز تأسف از کاهش جمعیت و رفتن به سمت میانسالی و پیری، عنوان کرد: این مسأله بزرگ ترین خطر اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی را در پی دارد.

 

وی با اشاره به تعابیر رهبر معظم انقلاب، بیان داشت: فرزندآوری یک مجاهدت بزرگ است و این امر از مسائل حساس و حیاتی جامعه است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر توجه و حرکت جامعه به سمت فرزندآوری، تصریح کرد: تک فرزندی و داشتن دو فرزند پاسخگوی آینده کشور نیست.

 

رژیم صهیونیستی منشأ گرفتاری ها و بحران منطقه است

وی در ادامه رژیم صهیونیستی را منشأ گرفتاری ها و بحران منطقه بیان کرد و گفت: راه علاج بحران منطقه نابودی رژیم صهیونیستی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که ناامنی ها، ترورها و گروه های تکفیری در عراق و سوریه امنیت رژیم صهیونیستی را بالا می برد، گفت: جای نگرانی و هشدار است، به امید روزی که این غده سرطانی از صحنه روزگار محو شود./9459/201/ب2

ارسال نظرات