۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۴۲۶۵۴۷

توافق رییس جمهور با سازمان بدر برای حل مشکلات پارلمان عراق

رییس جمهور عراق و دبیرکل سازمان بدر بر اهمیت از سرگیری جلسات مجلس نمایندگان به منظور انجام وظایف قانونگذاری و نظارتی تأکید کردند.
ؤاد معصوم، رییس جمهور عراق و هادی العامری، دبیر کل سازمان بدر

به گزارش خبرگزاری رسا، دفتر ریاست جمهوری عراق با انتشار بیانیه ای گفت: فؤاد معصوم، رییس جمهور عراق عصر روز گذشته در بغداد با هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر دیدار و گفت وگو کرد.

 

دو طرف در این دیدار درباره تحولات جاری در اوضاع امنیتی و سیاسی کشور و راه های حل بحران سیاسی موجود به تبادل آرا پرداختند و بر مسأله اصلاحات و دستگاه قضایی و بیرون راندن تروریستها تمرکز کردند.

 

در این بیانیه آمده است: دو طرف در این دیدار یک بار دیگر بر اهمیت از سرگیری تشکیل جلسات پارلمان برای عمل به وظایف قانونگذاری و نظارتی خود به عنوان مقدمه تکمیل فرآیند اصلاحات و حل مشکلات اقتصادی و مالی و امنیتی موجود و تلاش جدی بریا توصعه تمام نهادهای حکومتی تأکید کردند.


در این بیانیه خاطرنشان شده است که طرفین بر ضرورت کنار گذاشتن اختلافات و حل مشکلات امنیتی اخیر و جلوگیری از وقوع انفجارهای تروریستی و تعقیب تروریستها و گروههای وابسته به آنها در سراسر کشور تأکید کردند.


گفتنی است مجلس نمایندگان عراق روز گذشته تمام گروه های سیاسی و کمیسیونهای پارلمانی را به جلسه روز یکشنبه آینده به منظور بررسی مسائل امنیتی و اقتصادی کشور و تصمیم گیری در این باره دعوت کرده است.


گفتنی است که صندوق بین المللی پول پیش از این ضرورت اصلاح قانون بودجه و کاهش بودجه به منظور بازپرداخت بدهی طی چند روز اینده را به عراق گوشزد کرد./994/ب102/د

ارسال نظرات