۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۴۲۶۵۳۶

اخراج فرمانده نظامیانی که وارد آبهای ایران شدند

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد: فرمانده نظامیان آمریکایی که چند ماه پیش به طور غیرقانونی وارد آبهای ایران شدند،اخراج شد.
سربازان آمریکایی

به گزارش خبرگزاری رسا، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که «اریک راش» فرمانده 10 نظامی آمریکایی را که ژانویه گذشته در خلیج‌فارس وارد آبهای ایران شدند و نیروهای ایران هم آنها را بازداشت کردند را اخراج کرده است.

 

بنابر اعلام خبرگزاری رویترز،‌ نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای با اعلام این خبر افزود که اعتماد به راش که مسؤولیت اسکادران ساحلی از جمله 10 تن از نیروها را بر عهده داشت، از دست رفته است.

 

یکی از مقامات آمریکایی که نخواست نامش فاش شود همچنین گفت که اقدام قضایی علیه دیگر نظامیان صورت نگرفته است. وی از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

 

اواخر دی‌ماه گذشته، سپاه پاسداران ١٠ نظامی آمریکایی را که با دو فروند قایق به صورت غیر مجاز وارد آب‌های ایران در خلیج فارس شده بودند بازداشت کرد. هرکدام از قایق‌های آمریکایی مجهز به3 مسلسل کالیبر 50 (یکی در جلوی شناور و دو تا در طرفین) بودند.

 

این دو شناور که به صورت غیرقانونی وارد آب‌های ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، حدود ٢ کیلومتر در آب‌های کشورمان گشت‌زنی کردند که این اطلاعات برروی دستگاه GPS آنها نیز ثبت شده بود.

 

از 10 نظامی دستگیرشده، 9 نفر مرد و یک نفر زن بوده‌اند. آن‌ها در شناورهای خود سلاح‌های نیمه سنگین همراه داشتند.

 

در پی این واقعه،با عذرخواهی آمریکایی‌ها و اخذ تعهد مبنی بر عدم تکرار اشتباهات، سپاه در اطلاعیه‌ای با اشاره به قطعیت غیر عمدی بودن ورود غیر قانونی شناورهای رزمی آمریکایی به آب‌های ایران در خلیج فارس، از رها سازی تفنگداران دستگیر شده در آب‌های بین‌المللی خبر داد./847/ب102/د

ارسال نظرات