۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۴۲۶۵۲۶
حجت الاسلام گنجی:

نتیجه جدایی از مکتب اهل بیت هلاکت است

سخنران مسجد مقدس جمکران با اشاره به این که کشتی نجات اهل بیت(ع) با کشتی های دیگر متفاوت است و همیشه و در همه حال در حرکت و جریان است، گفت: امام زمان(عج) واسطه فیوضات عالم است و برای حل مشکلات خود باید به ایشان متوسل شویم.
حجت الاسلام حسین گنجی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین گنجی بامداد امروز در سخنرانی پیش از قرائت دعای ندبه گفت: امام سجاد(ع) در قالب دعا و مناجات، بسیاری از ویژگی های امامت و ولایت را برای تبیین نموده اند؛ ایشان پیام رسان واقعی حادثه عاشورا بودند.

 

سخنران و مبلغ حوزوی به ادعیه منصوب به امام سجاد(ع) اشاره کرد و بیان داشت: به راستی اگر دعای ابوحمزه ثمالی، دعای 15 گانه با عنوان مناجات خمس عشر و صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) نبود، امروز در بحث معارف ضعیف بودیم.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: یکی از دعاهای امام زین العابدین(ع) به صلوات شعبانیه معروف است و حدود 14 ویژگی ائمه معصوم(ع) را در این صلوات مطرح کرده اند؛ در واقع این صلوات نوعی امام شناسی است.

 

وی ادامه داد: یک فراز این صلوات این است که امام سجاد(ع)، ائمه معصوم(ع) را به کشتی نجات تشبیه فرموده اند که بعد از صلوات بر 14 معصوم(ع) می فرمایند که کشتی ائمه معصوم(ع) با همه کشتی هایی که در دریا است متفاوت است.

 

حجت الاسلام گنجی خاطرنشان کرد: در پایان دعای عظم البلاء و دعای عهد، چندین مرتبه واژه «العجل» را تکرار می کنیم؛ در این دنیا اگر کسی بخواهد ما را کمک کند ممکن است یک هفته یا یک ماه طول بکشد؛ اما وقتی به امام زمان می گوییم «العجل»، یعنی الساعه و در همین لحظه به فریادم برس.

 

این کارشناس مذهبی اظهار داشت: یکی از مشکلات جامعه که نامه های بسیاری درباره آن، در چاه عریضه مسجد مقدس جمکران مشاهده می شود این است که زن و شوهرهایی که چند سال است ازدواج کرده اند، هنوز صاحب فرزند نشده اند.

 

وی با تأکید به توسل به امام عصر(عج) برای حل مشکلات، بیان داشت: امام زمان(عج) کشتی نجات و گره گشای زندگی دنیوی و آخرتی مردم است؛ ما باید باور کنیم که حضرت حجت(عج) نیازی به فرصت ندارند و اگر اراده کنند در کمتر از یک لحظه می توانند مشکلاتمان را حل کنند.

 

سخنران و مبلغ حوزوی افزود: در دعای رجبیه که از امام زمان(عج) به ما رسیده است، آمده که همه بیماران و مشکل داران به وسیله صاحب الزمان(عج) مشکلاتشان حل می شود؛ ایشان واسطه فیوضات در عالم هستند.

 

وی با بیان این مطلب که خداوند متعال غم و غصه و اندوه های کشنده را به واسطه امام زمان(عج) از بین می برد، تأکید کرد: کشتی نجات اهل بیت(ع) چند ویژگی دارد که هر کس بر آن سوار شود در امنیت به سر می برد.

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: جهان امروز در ناامنی اعتقادی است؛ درباره امامت، حدود 700 هزار شبهه افکنی کرده اند و در صدد انحراف جوانان از مسیر امامت هستند و این کار را در قالب فضای مجازی، ماهواره، رسانه و کتاب ها انجام می دهند.

 

وی ادامه داد: هر کس که وارد کشتی امامت و ولایت شد، اطمینان داشته باشد که شبهات، شیطان و زرق و برق دنیا در این کشتی راه ندارد؛ امام زمان(عج) به حسن مثله جمکرانی فرمودند که این مکان را مسجدی برای ما تأسیس کن تا کسانی که با ما کار دارند به این جا بیایند و ما مشکلاتشان را حل کنیم.

 

حجت الاسلام گنجی اظهار داشت: مسجد مقدس جمکران پناهگاه ما است؛ هر مقدار که ارتباطمان با کشتی نجات ائمه(ع) بیشتر شود، امنیت ما بیشتر است؛ در یک تحقیق میدانی متوجه شدم که این افرادی که در ندامتگاه ها به سر می برند، عمده مشکلاتشان این بوده است که با خدا، مسجد، نماز، دعا و امام زمان(عج) ارتباطشان ضعیف بوده است.

 

وی با تأکید بر این که اعتقادات سعودی ها برگرفته از آموزه های یهود است، گفت: محمد بن عبدالوهاب و ابن تیمیه، افرادی انگلیسی بودند که وهابیت را به وجود آوردند و از آموزه های صهیونیسم در اعتقادات و آیین آن ها وجود دارد.

 

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: اگر با اهل بیت ارتباط برقرار می کردند، این انحرافات در کتب آن ها وجود نداشت. هر کس از کشتی ولایت فاصله گرفت در همه ابعاد اعتقادی و امنیتی نابود و هلاک است؛ هر کس از مکتب اهل بیت(ع) جلوتر برود یا عقب بیفتد، خود را نابود کرده است.

 

سخنران و مبلغ حوزوی بیان داشت: برنامه های دینی خود را از مراجع تقلید، عالمان ربانی و کسانی که به اهل بیت(ع) عشق می ورزند بگیرید؛ سراغ افرادی که ادعای عرفان و ارتباط با حضرت صاحب(عج) می کنند نرویم.

 

وی در پایان بر استمرار در قرائت دعای ندبه در روزهای جمعه تأکید کرد و ابراز داشت: امام زمان(عج) را خوب بشناسیم و کتاب هایی که در این زمینه از سوی علما و مراجع تقلید تألیف شده است را مطالعه کنیم تا وارد کشتی نجات اهل بیت(ع) شویم./840/پ201/ی

ارسال نظرات