۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۴۲۶۵۲۵
استاد دانشگاه:

خودخواهی بعضی از کشورهای اسلامی عامل پراکندگی و عدم اتحاد جهان اسلام است

استاد دانشگاه گفت: امروز خودخواهی بعضی از کشورهای اسلامی عامل پراکندگی و عدم اتحاد عالم اسلام است به همین دلیل در قرآن خداوند می‌فرماید هر چه خیر است در اتحاد و هرچه شر است در افتراق است.
نیکنام دین اسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد نیکنام، استاد دانشگاه شامگاه پنجشنبه در کلاس درس اخلاق که در حسینیه اثنی عشری شهر ری برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) پند و اندرزهای فراوانی برای وصول انسان‌ها به کمال دنیوی و اخروی بیان کرده اند.

 

وی افزود: در روایات است که زینت ما باشید و مایه آبروریزی ما نباشید چرا که مردم خوبی و بدی شما را به حساب ما می‌نویسند؛ عمل کرددن به توصیه‌ ائمه معصومین(ع) سعادت دنیوی و اخروی را برای انسان تضمین می‌کند.

 

نیکنام بیان داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید پیامبر(ص) برای شما اسوه و نمونه بی بدیلی است که اگر از او تبعیت کنید سعادتمند خواهید شد؛ نفس و کلام پیامبر(ص) بوی وحی می‌دهد چرا که ایشان بر مبنای رضای الهی سخن بیان می کرد.

 

استاد دانشگاه تصریح کرد: امروز در جوامع بشری امکانات رفاهی به اوج خود اما آرامش مردم بسیار تنزل یافته است و این امر به دلیل کم توجهی به کسب رضایت الهی در امور دنیوی است.

 

وی افزود: خداوند از انسان آرامش و سکون دل می‌خواهد و انسان را از آلوده شدن به گناه نهی می‌کند.

 

نیکنام حسد و دروغ را بسیار قبیح دانست و گفت: امام حسن عسکری(ع) فرمودند اگر همه گناهان را در یک خانه جمع کنید کلید در این خانه دروغ است؛ کسی که به گناه دروغ مبتلا شد در معرض آلوده شدن به دیگر گناهان نیز می‌باشد زیرا دروغ کاخ ایمان را ویران می‌کند.

 

استاد دانشگاه ابراز داشت: رجب و شعبان زمینه ورود انسان به ماه رمضان و بهره بردن از فیوضات این ماه عظیم است، انسان زمانی می‌تواند از خیر عظیم این ماه بهره ببرد و آن را درک کند که ذائقه خود را که بر پایه خلقیات زشت و ناپسند بنا نموده تغییر دهد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز خودخواهی برخی کشورهای اسلامی عامل پراکندگی و عدم اتحاد عالم اسلام است، به همین دلیل در قرآن خداوند می‌فرماید هر چه خیر است در اتحاد و هرچه شر است در افتراق است./813/202/ب2

ارسال نظرات