۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۴۲۶۵۲۴
حجت الاسلام حقیقت مطرح کرد؛

فراگیری سبک زندگی اسلامی از صحیفه سجادیه و رساله حقوق

مسؤول آموزش مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: امام سجاد(ع) تمامی امور زندگی را در صحیفه سجادیه و رساله حقوق به خوبی بیان کرده اند که باید با مبادرت به این کتاب ها سبک زندگی اسلامی و شیوه های مناجات با خداوند را آموزش ببینیم.
رساله حقوق امام سجاد(ع)

حجت الاسلام حسین حقیقت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شیوه های تبلیغی در زمان امام سجاد(ع) گفت: امام سجاد(ع) تبلیغ دین را به اقتضائات زمان نمی توانستند تبیین کنند و کلام ائمه(ع) مبیّن رمز و رازهای قرآن کریم است.

 

مسؤول آموزش مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: امام زین العابدین(ع) نمی توانستند به راحتی در میان جامعه صحبت کنند، اما تمام آن ها را به گونه دیگری و در قالب مناجات و دعا بیان می کنند.

 

وی با تأکید بر این که تمام معارف دینی شیعیان را می توان از صحیفه سجادیه و رساله حقوق امام سجاد(ع) برداشت کرد، بیان داشت: شیعیان و مسلمانان با دقت و تأمل می توانند به خوبی سبک زندگی اسلامی را از صحیفه سجادیه و رساله حقوق امام سجاد(ع) دریافت کنند.

 

نویسنده و پژوهشگر حوزوی ابراز کرد: امام زین العابدین(ع) در این دو کتاب ارزشمند، شیوه رفتار با خود، رفتار با دیگران، رفتار با خانواده و فرزندان و امور غیریه، شناخت پدیده های طبیعی مثل مرگ و معاد و باران و موارد دیگر را در صحیفه سجادیه بیان کرده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: دعا برای همسایگان و دوستان، مدد رسانی به ناتوان، عیادت بیماران، راز نگهداری، بخشش پیش از نیاز و اظهار نیکی و بسیاری موارد دیگر، از توصیه هایی است که که امام سجاد(ع) آن ها را به شیعیان آموزش داده است.

 

حجت الاسلام حقیقت با اشاره به دعای 26 صحیفه سجادیه اظهار داشت: در این دعا شیوه های عشق ورزی با خداوند متعال و این که چگونه با خدای خود راز و نیاز کنیم به خوبی بیان شده است؛ هر کس که این دعا را بخواند دید و نگاهش نسبت به شیوه حرف زدن با خداوند متعال تغییر می کند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که امروزه با آن مواجه هستیم این است که نمی دانیم با کسانی که با ما رفتار نادرستی دارند چگونه رفتار کنیم؛ با کوچک ترین برخوردی شاهد پرخاش هستیم؛ متأسفانه فحاشی و اهانت برای برخی خیلی آسوده شده و حرمت آن شکسته شده است.

 

مسؤول آموزش مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: مناجات، باعث التیام روح است و صحبت با خدا یک نیاز بشری است که بار دیگر تأکید می کنم که امام سجاد(ع) شیوه صحبت کردن با خدا را به ما آموزش داده است.

 

وی در پایان به خواندن مناجات ائمه(ع) با خداوند متعال توصیه و تأکید کرد: دعای ابوحمزه ثمالی از ادعیه ای است که بسیار مناسب است و مراجع تقلید، علما و بزرگان بر خواندن پیوسته آن مبادرت می ورزیدند./840/ت302/ی

ارسال نظرات