۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۴۲۶۵۲۲
ویژه مربیان مهد کودک و پیش دبستانی؛

درسنامه آموزشی معارف مهدویت منتشر شد

برای نخستین بار در کشور درسنامه آموزشی معارف مهدویت ویژه مربیان مهد کودک و پیش دبستانی از سوی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی منتشر شد.
مهدویت

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید جعفر موسوی نسب درباره این کتاب گفت: اعتقاد به ظهور منجی آخرالزمان، اعتقادی اصلی و عمیق است که در تمام ادیان الهی مطرح شده است. تفکری که همچون درختی تنومند ریشه در حقایق و معارف ادیان الهی دارد


وی ادامه داد: براساس این تفکر روزی فراخواهد رسید که به فرماندهی مردی الهی و یاری پیروان او جبهه حق بر جبهه باطل غلبه خواهد کرد و ظلم و جور جای خود را به قسط و عدل خواهد داد.


وی اظهار داشت: این عقیده که در تمامی ادیان الهی به تناسب بیان شده است، در دین سرآمد و یکه تاز اسلام، به نام اندیشۀ مهدویت شناخته می شود. طبق این اندیشه، آخرین حجت الهی خاتم الاوصیاء، حضرت مهدی ارواحنا فداه که بنا به حکمت و مصلحت الهی مدت طولانی در پس پردۀ غیبت هستند، در آخرالزمان ظهور خواهند کرد؛ چرا که حضرت مهدی موعود (عج) حجت و خلیفه خداوند متعال بر روی زمین هستند و در آن زمان عطر خوش معنویت و بندگی همواره از ایشان به مشام جهانیان خواهد رسید.

 

وی درباره ثمره اعتقاد به این آینده زیبای ظهور گفت: در آن تمام انسان ها با هدایت مردی آسمانی به فطرت الهی خویش باز خواهند گشت، بشریت را به این فکر وا می دارد که چرا برای محقق کردن آن دوران طلایی از همین امروز تلاش کند؛ چرا که وجود امام نعمت و لطف الهی برای سعادتمند شدن انسان هاست و به شرط تلاش و خواست حقیقی انسان ها برای بهره مندشدن از این نعمت در دسترس ایشان قرار خواهد گرفت.


حجت الاسلام موسوی نسب تأکید کرد: در این میان شکی نیست که بیدار کردن این میل فطری یعنی گرایش به معنویت و مهدویت در میان کودکان اهمیت بیشتری می یابد؛ چرا که آنان به فطرت خویش نزدیک ترند و نیز همچون نهالی نورسیده از چشمه زلال معارف عمیق و والای مهدویت سیراب خواهند شد.


مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود شعبه خراسان رضوی با اشاره به مجموعه آموزشی معارف مهدویت ویژه کودکان پیش دبستانی و دبستانی گفت: به گونه ای تنظیم شده است که کودک را مرحله به مرحله با معارف مهدویت آشنا می کند و سعی بر این بوده است که با ارائه این جلسات در قابل مجموعه داستانی از آموزش خشک و رسمی این معارف به کودک جلوگیری شود.


این مولف مهدویت با اشاره به اینکه معارف مهدویت بسیار عمیق و گسترده است  و ریشه در آیات و روایات دارد، افزود: انتقال همه مفاهیم آن بصورت کامل در قالب داستان یا شعر به کودکان ، سخت و دشوار است؛ بنابراین دقت داشته باشید که اگر بحثی درباره مهربانی امام یا زیبایی ظهور یا ... ارائه شده است تنها قطره ای از این اقیانوس است. همچنین این کتاب قابلیت کار و استفاده تا مقطع سوم ابتدایی را نیز دارد.

 

حجت الاسلام موسوی نسب با اشاره به موضوعات آموزشی درس نامه آموزشی معارف مهدویت گفت: "معرفی و شناخت خداوند، معرفی پیامبران، امام شناسی، ولادت امام زمان، امامت و غیبت، کرامات امام زمان(عج)، نقش امام زمان در دوران غیبت، برکات وجودی امام غایب،ویژگی های حکومت حضرت، امام زمان در قرآن کریم، انتظار پویا، وظایف منتظران، دعای سلامتی امام زمان(عج)، امام زمان (عج) در روایات، ولایت فقیه، معرفی اماکن مهدوی، یاران امام زمان و  دشمنان مهدویت... از جمله موضوعات اصلی این کتاب که در قالب جلسات آموزشی در اختیار مربی قرار داده شده است.


از ویژگی های منحصر به فرد این کتاب این است که شامل بیان مفاهیم مهدوی به صورت درس به درس و موضوعی ویژه مربیان، اهداف کلی، اهداف رفتاری که کودک لازم است به آن برسد، بیان داستان، بازی و کاردستی متناسب با موضوع جلسه است.


وی با اشاره به اینکه این کتاب به همراه سی دی آموزشی و دو کتاب کودک از سوی دانش پژوهان بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود خراسان رضوی تهیه شده است، گفت: کتاب درس نامه آموزشی معارف مهدویت در 260 صفحه نوشته شده است.


علاقه مندان برای تهیه این کتاب در سراسر کشور می توانند با مراجعه به شعب بنیاد های فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) این کتاب را تهیه کنند. همچنین در مشهد مقدس می توانند با مراجعه به آدرس بلوار مدرس، ساختمان نهضت سوادآموزی، بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) طبقه پنجم فروشگاه محصولات فرهنگی مهدوی مراجعه یا با شماره های 05132221670 - 05132231339 تماس بگیرند./101/930/ب1

ارسال نظرات