۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۴۲۶۵۲۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

امروز بیش از سال های دفاع مقدس نیازمند ایثارگری و فرهنگ جهادی هستیم

حجت الاسلام گنابادی نژاد با بیان این که هر که در هر سن و قشری قصد و عزم جهاد می کند حتما تغییر و تحولی را در زندگی اش اراده کرده است، گفت: نخستین نقطه عزیمت به سمت ایثارگری همین تغییر و تحول است که اعتراض به شرایط موجود و تصمیم برای انجام کاری مقدس و مورد رضایت الهی است.
روز جانباز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی امشب در مراسم تجلیل از خانواده شهدا، آزادگان، جانبازان و رزمندگان این اداره گفت: عصر کنونی نیز همچنان بر مدار شهادت می گردد و خط و ارزش های حسینی همچنان مجاهدان و عاشقان خود را در جای جای جهان جذب می کند.

 

وی با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان علی(ع) که می فرمایند ایثار بالاترین خوبی ها و مکارم است، اظهار کرد: در جریان ایثارگری فرقی میان شهید، جانباز، آزاده و رزمنده نیست آنچه اهمیت دارد، توجه به سه ضلع جریان ایثارگری است.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد ادامه داد: ضلع نخست، حالات و روحیاتی است که در اثر آن  فرد به این نتیجه می رساند که در سنگر ایثارگری میدانی که متفاوت از میدان زندگی روزمره است حضور یابد.

 

تغییر و تحول، نقطه شروع ایثارگری است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان این که هر که در هر سن و قشری قصد و عزم جهاد می کند حتما تغییر و تحولی را در زندگی اش اراده کرده است، افزود: نخستین نقطه عزیمت به سمت ایثارگری همین تغییر و تحول است که اعتراض به شرایط موجود و تصمیم برای انجام کاری مقدس و مورد رضایت الهی است.

 

هیچ کس حق ندارد اراده های ارزشمند ایثارگران را در عزیمت از آسایش به سمت سختی ها منکر شود

وی با بیان این که هنگام تجلیل از ایثارگران حتما باید به این پیشینه که بخشی از واقعیت زندگی یکایک آنان است توجه کنیم، تأکید کرد: امروز هیچ کس حق ندارد درباره ایثارگران قضاوت کند و این تغییرات و اراده های ارزشمند آنان را در عزیمت از راحتی و آسایش به سمت سختی ها منکر شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، مرحله ایثارگری را دومین ضلع جریان ایثارگری عنوان و خاطرنشان کرد: ضلع سوم نیز بار مسؤولیت ایثارگر است؛ اگر شهید شود، بر دوش مردم بازمانده می ماند و اگر جانباز شود(که همان مقام شهادت را دارد)، خداوند به او فرصت دیگری داده تا هم خودش پرچمدار آن فضایل باشد وهم دیگران در آیینه اخلاص و ایثار او بنگرند و راه ایثار، بندگی خدا و خدمت به خلق خدا را بیاموزند.

 

امروز بیش از سال های دفاع مقدس نیازمند ایثارگری و فرهنگ جهادی هستیم

حجت الاسلام گنابادی نژاد افزود: این معاملاتی که با خدا و اهل بیت(ع) بوده و ارزش هایی که پای آن خون شهید ریخته است، موضوعاتی نیست که پس از پایان جنگ تحمیلی، پایان یافته باشد بلکه امروز بیش از آن سال ها نیازمند ایثارگری و فرهنگ جهادی هستیم.

 

وی یادآور شد: آنچه امروز به عنوان یک کارنامه به شهدا و اهل بیت(ع) که ناظر ما هستند تقدیم می کنیم، عیار و ترازوی ایثار است که همچنان می تواند سبب عزت و افتخار ما باشد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: کارکنان اوقاف، توفیق خدمت به خانه و سرمایه اهل بیت(ع) و قرآن کریم را دارند؛ سال های سال این سرمایه ها با فرهنگ و روحیه طاغوتی مدیریت و تضییع می شد بنابراین امروز زیبنده است اگر بتوانیم الگوی مدیریتی در تراز ایثار و شهادت برای اداره موقوفات و خدمت به قرآن را رقم بزنیم و این امری شدنی است./202/930/ب1

ارسال نظرات