۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۴۲۶۵۱۸
در نخستین روز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم؛

قاریان ۱۰ کشور دنیا تلاوت‌های خود را در مرحله مقدماتی ارائه کردند

در نخستین روز سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم قاریان 10 کشور دنیا تلاوت‌های خود در مرحله مقدماتی ارائه کردند.
مسابقات قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین روز از سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم عصر امروز از ساعت 16 تا 22 شب با تلاوت آیاتی از سوره مبارکه فرقان از سوی «مهدی غلام‌نژاد» در مصلای امام خمینی (ره) آغاز بکار کرد.

 

بنابراین گزارش در نخستین روز مسابقات به ترتیب فیصل مطر از کشور عراق، کمال محمداف از آذربایجان، محمد لیاقت علی از پاکستان، محمد حبیب الرحمان از بنگلادش، عبدالله قسو از مغرب، بن بایابایا از فیلیپین، بحرالدین سعید از اندونزی و حامد ولیزاده از جمهوری اسلامی ایران به رقابت می‌پردازند.

 

همچنین در مرحله مقدماتی رشته حفظ کل به ترتیب محمدشریف از بنگلادش، نورمحمد از پاکستان، عبدالعزیز احمد از مصر، محمدعلی عبدالله از استرالیا، رشید بلحمایه از مغرب، عبدالله صالح از یمن، ابوبکر محمد عمر از تانزانیا و عبدالوهاب عبدالقادر از اتیوپی به تلاوت پرداختند.

 

در حاشیه این رقابت‌ها گروه تواشیح منتخب استان آذربایجان شرقی متشکل از گروه‌های هم‌خوانی «طارق» و «طه» به اجرای برنامه با موضوع قرآنی پرداختند، در ادامه نیز از خانواده‌های قرآنی شهیدان مهدی عزیزی، علی سلطانمردانی، حمید اسداللهی، کمال شیرخانی و محسن حاجی‌حسنی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 

شایان ذکر است که در مرحل مقدماتی سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن حامد ولیزاده نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ به ارائه تلاوت خود پرداخت، همچنین «سیدمصطفی حسینی» نماینده کشورمان که در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مالزی رتبه پنجم را کسب کرده بود تلاوتی فاخر ارائه کرد.

 

در حاشیه این مسابقات از 14 حافظ و نخبه قرآنی برتر به نام‌های زینب حسین‌آبادی، مریم سپاه‌کلی، حامد یعقوبی، پریسا رحیم‌زاده، طیبه فریدونی ولاشجردی، فاطمه سادات سجادی‌پور، زهرا علی‌نژاد، زینب حجازیان، فاطمه پشنوان، متین معقولیان، فاطمه ناظمی، سیدحسن هاشمی، علی محمددوست، معراج رضایی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 

بر اساس این گزارش در ادامه مراسم 4 مربی قرآنی برتر به نام‌های فاطمه کرمی، صفیه بردباری، سیده کلثوم حسینی و مرضیه اسدی طالب بیگی تقدیر و تجلیل شده و مبلغ 10 میلیون ریال هدیه نقدی به آنان اهدا شد.

 

همچنین در این رقابت‌ها نمایندگان 10 کشور دنیا تلاوت‌های خود در مرحله مقدماتی ارائه کردند.

 

بنابر این گزارش سازمان اوقاف و امور خیریه طرح بزرگ ختم قرآن کریم و قرائت یک صفحه از قرآن کریم را برای عموم مردمی که در سالن مسابقات حضور دارند در نظر گرفته است که علاقه مندان به شرکت در این مسابقات می توانند عدد 5 را به سامانه 10000114114 ارسال کنند.

 

شایان ذکر است، نمایشگاه بزرگ قرآن کریم همزمان با برگزاری افتتاحیه سی و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در مصلای تهران افتتاح شده و تا 28 اردیبهشت بر پا است./202/807/ب1

ارسال نظرات