۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۴۲۶۵۱۵
نویسنده و پژوهشگر حوزوی مطرح کرد؛

عبادت طولانی و صدقات پنهانی از ویژگی‌های برجسته امام سجاد

حجت الاسلام غیاثی کرمانی با اشاره به ویژگی های برجسته امام سجاد(ع)، عبادت ها، سجده های طولانی و صدقات پنهان ایشان را از جمله مهمترین این ویژگی ها برشمرد.
حجت الاسلام غیاثی کرمانی

حجت الاسلام سید محمدرضا غیاثی کرمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک ولادت امام سجاد(ع) به بیان ویژگی های تبلیغی آن حضرت پرداخت و گفت: زمانی که بیشتر راه های تبلیغی و منبر، که بهترین روش تبلیغی بود را از امام سجاد(ع) گرفتند و به ایشان اجازه تشکیل جلسه نمی دادند، از راه دعا و گریه وارد عرصه تبلیغ شدند.

 

نویسنده و پژوهشگر حوزوی اظهار داشت: امام سجاد(ع) مبانی علمی و اخلاقی را در ادعیه و مناجات بیان می کردند؛ ایشان از راه گریه کردن نیز که عاملی برای تحریک جامعه بود، بهره گیری می کردند؛ امام زین العابدین(ع) بعد از شهادت امام حسین(ع) به مدت 30 سال گریه می کردند.

 

وی با اشاره به تأثیر ادعیه و مناجات در فضای معنوی جامعه ادامه داد: بعد از انقلاب جمهوری اسلامی ایران، فضای معنوی بسیار بهبود یافته است؛ به لطف خداوند متعال شاهد هستیم که جوانان بسیاری در مساجد، اماکن مذهبی و مناسبت های ماه رمضان به صورت پرشور شرکت می کنند.

 

این کارشناس مذهبی ابراز کرد: با وجود این که جوانان در مراسم های مذهبی و معنوی شرکت می کنند، باید شرایطی فراهم شود که به مناجات سحرگاهی پرداخته شود؛ متاسفانه فضای مجازی وقت را از جوانان گرفته است و آن ها تا نیمه شب در فضای مجازی هستند.

 

وی اظهار داشت: هنوز ضعف های زیادی وجود دارد که این خلأها باید بر روی منبرها بیان شود و به آن ها پرداخته شود؛ جامعه هر چه به سوی معنویت و مناجات پیش برود، مشکلاتش با سرعت بیشتر حل می شود.

 

حجت الاسلام غیاثی کرمانی افزود: زمانی که بنده در لبنان بودم، به بحث های سیاسی بیشتر پرداخته میشد و به مبلغان لبنانی توصیه می کردم که در کنار مباحث سیاسی، به موضوعات دینی و عقیدتی نیز باید پرداخته شود.

 

نویسنده و پژوهشگر حوزوی گفت: بزرگان و علمای اسلام تأکید زیادی بر خواندن ابوحمزه ثمالی در سحرگاه ها داشتند؛ امام سجاد(ع) فرصت مناسبی برای عبادت پیدا کرده بودند که به دلیل سجده های فراوان به ایشان زین العابدین(ع) می گفتند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ویژگی برجسته امام زین العابدین(ع)، عبادت های طولانی و صدقات پنهانی ایشان است؛ امام سجاد(ع) در واقعه حرّه سیاست بسیار معصومانه ای به کار بردند و از نقشه های شوم بنی امیه جلوگیری کردند./840/ت302/ی

ارسال نظرات