۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۴۲۶۵۱۲

زائران حرم رضوی ولادت سیدالساجدین را جشن گرفتند

جشن شام میلاد چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، سید الساجدین، زین العابدین حضرت علی بن الحسین(ع) در حرم رضوی برگزار شد.
حال و هوای حرم رضوی در اعیاد شعبانیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حرم مطهر امام هشتم شیعیان همزمان با پنجمین شب ماه شعبان و سالروز ولادت سیدالعابدین؛ حضرت علی بن الحسین(ع) مسرور و شادمان گشت.

 

حال و هوای حرم امام رضا(ع) در این شب و روزها وصف نشدنی است، حضور میلیونی زائران ایرانی و خارجی، آذین بندی و چراغانی صحن و سرای رضوی، توزیع شیرینی و شربت، شعر خوانی و مدیحه سرایی همه مژده رسیدن شعبان را سر می دهند.

 

همزمان شام ولادت زین الصالحین، امام سجاد(ع) جمع بسیاری از مسلمانان جهان با حضور در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) عرض ارادات و تبریک خویش را نثار ساحت قدسی ایشان می کنند.

 

آستان ملک پاسبان رضوی امشب میعادگاه عاشقانی است که دست نیاز به سوی پرودرگار، دراز کرده و با تمسّک به خاندان محمد و آل محمد اشک انابه و توبه می ریزند.

 

بر اساس این گزارش، ویژه برنامه شام میلاد چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت زین العابدین(ع)  پس از اقامه نماز مغرب و عشا در جمع کثیری از مشتاقان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

 

در این مراسم که پنجشنبه شب در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، مدیحه سرائی و مولودی خوانی ویژه شام میلاد از سوی سید جعفر ماهرخسار و قرائت دعای کمیل نیز از سوی رضا زین العابدین صورت گرفت.

 

توبه؛ مقدمه ورود به ماه رمضان

حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، سخنران این مراسم بیان کرد: به فرموده امام صادق(ع) افضل و بهترین اعمال شعبان دادن صدقه و استغفار است و نزد خدای متعال نیز چیزی محبوب تر از توبه و استغفار زن و مرد مؤمن نیست.

 

کارشناس دینی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ابراز کرد: کسی نمی تواند ادعا کند که گناهکار نیست زیرا فرزند آدم دچار خطار و گناه می شود، اما باید بدانیم راه برگشت و توبه به روی همه باز است منتها نباید  نسبت به بخشش خداوند شک و گمان بد داشت.

 

وی با بیان این که یأس و نومیدی از بدترین گناهان کبیره و در حد کفر است، خاطرنشان کرد: شیطان هم به عبادات و هم به گناهان انسان طمع دارد؛ در عبادات او را به سمت تفاخر و غرور سوق می دهد و در گناهان نیز افراد را با این ترفند گراه می کند که دلیل زیادی گناه خداوند او را نمی آمرزد تا به راهش ادامه دهد.

 

حجت الاسلام فرحزاد ادامه داد: بنابراین ما بابد در همه امور گناهان، عبادات و موفقیت های خود در زندگی استغفار کنیم، هرچه عبادت می کنیم نسبت به زیادی آن مغرور نشده و استغفار کنیم.

 

وی با اشاره خرسندی خداوند از توبه و برگشت عبدش در کلام  پیامبر(ص) عنوان کرد: هیچ کس خوشحالی والد عقیم پس از فرزند دار شدن را درک نمی کند با توجه با این مصداق باید گفت که خداوند از توبه و استغفار بنده اش بیش از آن ها خوشحال می شود.

 

حجت الاسلام فرحزاد توبه و استفغار در ماه شعبان را مقدمه ورود به ماه رمضان عنوان کرد و افزود: با روزی صد مرتبه ذکر استغفار، قلبی پاک و حالتی دلشکسته از خدای متعال عذر خواهی کنیم و با روحی تطهیر وارد ماه رمضان شویم.

 

قابل ذکر است جهت بهره مندی عموم زائران، ویژه برنامه های حرم مطهر رضوی همراه با پخش صوت سراسری در اماکن متبرکه رضوی اجرا می شود./202/1308/ب1

ارسال نظرات