۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۴۲۶۴۹۴
حجت الاسلام خاموشی:

خاطرات مدافعان حرم نوشته شود

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که پیشنهاد داده‌ام که خاطرات مدافعان حرم نوشته شود، گفت: معتقدم نقل وقایع مربوط به انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم منجر به پرده برداری از واقعیت‌های موجود شده و اسطوره‌های نظام و انقلاب را به مردم معرفی می‌کند.
حجت الاسلام خاموشی

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با حضور در غرفه سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران گفت: معتقدم نقل وقایع مربوط به انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم منجر به پرده برداری از واقعیت‌های موجود شده و اسطوره‌های نظام و انقلاب را به مردم معرفی می‌کند.

 

وی بیان کرد:  پیشنهاد داده‌ام که خاطرات مدافعان حرم نوشته شود.

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی در پاسخ به پرسشی دربارة اهمیت پرداختن به دفاع مقدس از زوایای گوناگون اظهار کرد: پردازش وقایع اتفاقیه در دوران دفاع مقدس نشان‌دهندة ماهیت دشمنی است که ما با آن روبه‌رو بودیم، به‌خصوص که در آن دوران ما از هر نظر گرفتار هجمة رسانه‌ای از سوی شرق و غرب بودیم. ابرقدرت‌هایی که با ماتریالیسم و لیبرالیسم در برابر شیوة زندگی انقلابی به مبارزه برخاسته بودند وکارشان این شده بود که بزنند و نابود کنند ولی قیافة آدم‌های حق‌به‌جانب را به خودشان بگیرند.

 

وی ادامه داد: در جریان دفاع مقدس ما می‌دانستیم که صدام عددی نیست، اما سلاح شرقی و غربی، پول شیخ‌های عرب و نیروی وهابی‌ها به نیروهای او تزریق می‌شد. کشورهای ابرقدرت سرزمین عراق را خاستگاهی اساسی برای خودشان می‌دانستند، درحالی‌که دیدند در این سرزمین غلبه با مکتب اهل بیت است، و نیروی مقاومت در آن در حال تقویت شدن است.


رییس سازمان تبلیغات اسلامی به اهمیت پرداختن به خاطرات مدافعان حرم اشاره کرد و گفت: ما در این زمینه با افرادی مواجه هستیم که دغدغه نان ندارند، دغدغه خاک هم ندارند، بلکه از سر ایمان و بینش به دفاع جانانه می‌پردازند. نگاه جبهه رو به روی ما مزدوری است در حالی که نگاه جبهه ما ایمانی است و این تقابل‌ها باید برای مردم بازگو شود.


وی ادامه داد: خود من پیشنهاد داده‌ام که خاطرات مدافعان حرم نوشته شود و معتقدم نقل وقایع مربوط به انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم منجر به پرده برداری از واقعیت‌های موجود شده و اسطوره‌های نظام و انقلاب را به مردم معرفی می‌کند.


حجت الاسلام و المسلمین درباره مبارک بودن نام برخی از بزرگان نظامی تأکید کرد: نام شخصی مثل سید قاسم سلیمانی برای ما مبارک است و این مبارک بودن محدود و منحصر به فکری خاص نیست. وقتی بزرگانی داریم و داشته‌ایم که از مرزهای ما دفاع کرده‌اند فرقی نمی‌کند انقلابی باشیم یا ضد انقلابی، به دلیل امنیتی که داریم از آنها حمایت می‌کنیم، یکی کف می‌زند، یکی صلوات می‌فرستد./998/د102/ق

منبع: انتشارات سوره مهر

ارسال نظرات