۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۴۲۶۴۸۲
با محوریت فعالیت های نیمه شعبان؛

جلسه ستاد شئون و مناسبت های مذهبی در قم برگزار شد

جلسه ستاد شئون و مناسبت های مذهبی با محوریت فعالیت های نیمه شعبان با حضور نمایندگانی از ادارات و ارگان های استان قم در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
جلسه ستاد شئون و مناسبات مذهبی

به گزارش خبرگزاری رسا، جلسه ستاد شئون و مناسبت های مذهبی با محوریت فعالیت های نیمه شعبان با حضور نمایندگان فرهنگی ادارات و ارگان های استان قم در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

 

در این جلسه معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران، نمایندگانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل تبلیغات اسلامی، فرمانداری و استانداری، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و دیگر ارگان های استان قم حضور داشتند.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به وظیفه نهادهای مذهبی و تبلیغی در شناساندن مسجد مقدس جمکران به جهانیان اظهار داشت: مسجد مقدس جمکران از 42 کشور دنیا مخاطب و زائر دارد؛ در واقع این مسجد مقدس دیدگاه تمدنی عرصه ظهور را ایجاد می کند و همین سبب شده که از ادیان و مذاهب مختلف به مسجد مقدس جمکران بیایند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی تأکید کرد: منابع محدودی در اختیار مسجد مقدس جمکران است و بیشتر امورات و خدمات آن با تبرکات و نذورات زائران انجام می شود؛ با توجه به حضور میلیونی زائران از سراسر نقاط کشور، باید از ظرفیت تبلیغی ایجاد شده، بیشترین استفاده را داشته باشیم.

 

وی در ادامه ابراز کرد: در چند روز گذشته خدام مسجد مقدس جمکران به عتبات عالیات اعزام شده اند تا پیش از برگزاری عید نیمه شعبان، فضای آن نیز در عتبات عالیات ایجاد شود که این امر با مراسم غبار روبی در حرم های مطهر ائمه(ع) و اهدای پرچم مسجد مقدس جمکران در حال انجام است.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران در تلاش است که همانند ایام نهم ربیع، پیام و برنامه مشترک با اعتاب داشته باشد و محصولات مشترکی در زمینه مهدویت نیز در این مکان ها مقدس به زائران ارائه شود؛ چرا که مخاطبان با مشاهده یک پیام واحد در اعتاب مختلف، تأثیرپذیری بالایی خواهند داشت./840/د102/ی

منبع: مرکز خبر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران

ارسال نظرات