۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۴۲۶۴۶۹
به مناسبت ولادت حضرت عباس صورت گرفت؛

دیدار نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با خانواده های جانبازان

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به مناسبت اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت عباس(ع) با حضور در منازل برخی جانبازان، با آن‌‌ها دیدار و گفت و گو کرد.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز به مناسبت اعیاد شعبانیه و به ویژه ولادت حضرت عباس (ع) با حضور در منازل برخی جانبازان، با آنها دیدار و گفت و گو کرد.


امام جمعه ارومیه در این دیدار ضمن اشاره به وظایف آحاد مردم به‌ویژه مسؤولان در قبال جانبازان، اجر و ثواب همسران جانبازان را بسیار بالا عنوان کرد و  افزود: لازم می‌دانم از همسران جانبازان که به صورت داوطلبانه‌ خود را شریک رنج و سختی‌های جانبازان کردند، تشکر کنم.


وی به روایتی از پیامبر اکرم (ص) در بزرگداشت مقام شامخ جانبازی اشاره کرد و گفت: پیامبر به یکی از اصحاب خود فرمود: یک تکه از بدنت زودتر از تو به بهشت می‌رود، حرف پیامبر را متوجه نشد در یکی از جنگ‌ها پایش قطع شد و حرفش تفسیر شد.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: روز ولادت حضرت عباس (ع) که به شايستگي به عنوان روز جانباز ناميده شده فرصتي براي گراميداشت کار بزرگ جانبازان دفاع مقدس است و در واقع تحمل اين همه درد از سوي اين عزيزان بهاي ذي قيمتي دارد که خداوند وعده آن را داده و بهشت را نتيجه اين همه جانفشاني اعلام کرده است.


امام‌ جمعه ارومیه از جانبازان به عنوان شهدای زنده و برادران شهدا یاد کرد و گفت: پرونده‌ کار، تلاش و جهاد شهدا با شهادت آنان بسته شده است، اما این پرونده برای جانبازان همچنان باز است و چنانچه جانباز در این دوران حدود الهی را رعایت کند، به واسطه صبر در برابر رنج، سختی و مشکلات جانبازی، پاداش عظیم الهی نصیب وی خواهد شد.


وی هر شهید و جانباز را سنگر مستحکم استقامت ملت دانست و افزود: پدران، مادران، همسران، فرزندان، برادران، خواهران و همهی وابستگان شهدا و جانبازان باید به این پرچم‌های عزت و سرافرازی، افتخار کنند./202/936/ب1

ارسال نظرات