۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۲۶۴۴۳

هشدارسازمان همکاری اسلامی نسبت به افزایش موج اسلام هراسی

نماینده سازمان همکاری اسلامی در نشست روز پنجشنبه شورای امنیت سازمان ملل نسبت به افزایش موج اسلام هراسی و ضرورت جلوگیری از گسترش افکار افراطی تاکید کرد.
سازمان همکاری اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا، «منصور العتیبی» نماینده دائم کویت در سازمان ملل متحد و نماینده سازمان همکاری اسلامی در نشست روز پنجشنبه شورای امنیت با عنوان «تهدیدات تروریستی که صلح و امنیت جهانی را تهدید می کنند و مبارزه با ایدئولوژی تروریسم»، افزود: دامنه افراط گری زمانی گسترش می یابد که حقوق انسان نقض شود، لذا ضروری است که از خسارت های ناخواسته ای که در مبارزه با تروریسم به وجود خواهد آمد، دوری گزید،‌ چرا که این امر منجر به درد و رنج انسانی خواهد شد که چه بسا به افراط گری و تروریسم کمک می کند.


نماینده کویت تاکید کرد: باید مانع آن شد که پدیده تروریسم از طریق رسانه ها به عموم مردم برسد.


العتیبی یادآور شد: سازمان همکاری اسلامی در قبال رشد پدیده هایی چون تعصب، اسلام هراسی و عدم تسامح که علیه مسلمانان به راه افتاده است بسیار نگران است.


نماینده سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد: اولین گام در مبارزه با تروریسم، این است که با استفاده از دلائل محکم، قانونی بودن آنها را در برابر دیدگان افرادی که آنها را تایید می کنند از بین برد.


العتیبی در پایان گفت: سازمان همکاری اسلامی از استراتژی سازمان ملل متحد در مبارزه با تروریسم و قطع نامه های شماره 2170 و 2180 شورای امنیت حمایت کامل دارد./982/ب103/د

منبع: ايرنا

ارسال نظرات