۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۴۲۶۴۴۲
مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

درون گرایی و اتکا به توان داخلی محور اصلی اقتصاد مقاومتی است

حجت الاسلام انتظاری گفت: اقتصاد مقاومتي نبايد رياضت اقتصادي معني شود، بلكه لذت بردن از نعمت هاي الهي و اتكا به توان موجود مفهوم اصلي شعار سال است.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایحان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتي نبايد رياضت اقتصادي معني شود بلكه لذت بردن از نعمت هاي الهي و اتكا به توان موجود مفهوم اصلي شعار سال است.

 

وي با انتقاد از وضع نابسامان مصرف گرایی و بالا بودن هزينه ها در كشور، اصلاح الگوی مصرف را یکی از راه کار های مهم  تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان كرد: چنانچه الگوي مصرف كنوني كشور اصلاح و اسراف و تبذير كنار گذاشته شود، كشور از هر لحاظ خودكفا خواهد شد.

 

امام جمعه جلفا درباره نهادينه كردن اقتصاد مقاومتي از سوي دستگاه‌هاي دولتي، اقدام اخير ریيس جمهور در عزيمت به استان سمنان به همراه هيأت دولت با قطار را نشان از عزم دولت يازدهم براي عملي كردن شعار بيان كرد.

 

وی با تأکید بر رسیدگی به مشکلات اقتصادی مردم و رفع موانع خدمت رسانی به مردم، افزود: اقتصاد مقاومتي را نبايستي تنها در مسايل اقتصادي گنجاند، بلكه خدمت رساني به مردم و حل مشكلات آنان مصداق بارز از اقتصاد مقاومتي است.

 

مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی روستاها را دارای اهمیت بسیار در حوزه اقتصاد عنوان و تصریح کرد: خدمت رساني به روستاهاي محروم و دور افتاده و رفع نيازهاي روستاييان به امكانات شهري، سبب رونق توليد، كشاورزي و اشتغال‌ زايي در روستاها شده و به اقتصاد كشور كمك خواهد كرد.

 

وی مفهوم اقتصاد مقاومتي را طبق آيات و مفاهيم قرآني و روايات اسلامي به مديران دولتي تبيين و بر تلاش همگاني براي اقدام مؤثر در تحقق فرمايش مقام معظم رهبري تأكيد كرد و ابراز داشت: اقدام و عمل برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید در دستور کار باشد.

 

حجت الاسلام انتظاری با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی درون زا است، تأکید کرد: اقتصاد کشور تنها با توجه به قابلیت های درونی کشور و استعدادهای موجود در داخل کشور است که به شکوفایی اقتصادی خواهد رسید./854/302/ب2

ارسال نظرات