۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۴۲۶۴۴۱

جمعیت صهیونیست ها در فلسطین بیش از ۷ برابر شده است

آمارها حاکی است جمعیت یهودیان ساکن سرزمین‌های اشغالی تحت کنترل رژیم صهیونیستی از زمان تاسیس این رژیم در سال 1948 تاکنون بیش از 7 برابر شده است.
اسرائیل

به گزارش خبرگزاری رسا، اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «43 درصد از یهودیان جهان امروز در سرزمین‌های اشغالی زندگی می‌کنند در حالی که این رقم در سال 1948، سال تاسیس اسرائیل تنها 6 درصد بود.»

 

این اداره در گزارشی افزود: در حال حاضر حدود 6 میلیون و 370 هزار یهودی در سرزمین های اشغالی زندگی می کنند که حدود 74 درصد از کل جمعیت ساکنان آن را تشکیل می دهند.

 

اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی ادامه داد که امروزه در سرزمین های اشغالی  1.77 میلیون عرب زندگی می کنند که 20.8 درصد ساکنان آن را تشکیل می دهند و 5.2 درصد باقی مانده نیز مسیحیان غیر عرب، اعضای مذاهب دیگر و کسانی هستند که به لحاظ مذهبی رده بندی نشده اند.


گفتنی است ایجاد مشوق‌هایی برای مهاجرت یهودیان به سرزمین‌های اشغالی و ارائه تسهیلات و امکانات برای ادامه حضور یهودیان از جمله شهرک سازی، جزء سیاست‌های رژیم اسرائیل برای بالا بردن جمعیت یهودیان است.

 

رژیم صهیونیستی بعد از جنگ 1967 و اشغال سرزمین‌های فلسطینی بیش از 230 شهرک در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است.

 

همه شهرک‌های صهیونیستی طبق قوانین بین المللی غیرقانونی هستند و این رژیم تاکنون به درخواست‌ها برای توقف گسترش شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطینی بی‌اعتنا بوده است./982/ب103/د

ارسال نظرات