۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۴۲۶۴۳۷

واکنش جمعیت علمای فلسطین در لبنان به بازداشت شیخ رائد صلاح

جمعیت علمای فلسطین در لبنان بازداشت رهبر جنبش اسلامی در سرزمین های اشغالی 1948 را تلاشی مذبوحانه از سوی رژیم صهیونیستی برای خاموش کردن شعله انتفاضه قدس خواند.
رائد صلاح

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت علمای فلسطین در لبنان بازداشت شیخ رائد صلاح رهبر جنبش اسلامی در سرزمین های اشغالی 1948 را تلاشی مذبوحانه از سوی رژیم صهیونیستی برای خاموش کردن شعله انتفاضه قدس خواند و اعلام کرد که رائد صلاح موتور محرک این حرکت خودجوش مردمی است.


این جمعیت با صدور بیانیه ای تاکید کرد که بازداشت شیخ رائد صلاح بر دروغین بودن ادعاهای مجامع بین المللی در زمینه آزادی بیان و حقوق بشر مهر تایید زد و رژیم خون آشام اسرائیل را که دم از دمکراسی می زند، رسوا ساخت.


در این بیانیه می خوانیم که شیخ رائد صلاح به اصول و ارزش ها و آرمان های امت های عربی و اسلامی و ملت فلسطین پایبند است و به منظور اثبات پایبندی خویش به این اصول و ارزش ها و آرمان ها همواره آماده ایثارگری و جانفشانی است.


این جمعیت ضمن نثار درود و سلام به تمامی قهرمانان نیک بخت انتفاضه قدس از ملت فلسطین خواست تا با شدت بخشیدن به انتفاضه و مقاومت خود در برابر اشغالگران صهیونیست به تجاوزات دشمن صهیونیستی و بازداشت شیخ رائد صلاح پاسخی کوبنده دهند.  


این نهاد دینی از تمامی سازمان ها و احزاب و ملت های عربی و اسلامی خواست تا برای حراست از بیت المقدس و فلسطینیان ساکن آن دست به تحرکات فوری بزنند.

 

در این بیانیه تاکید شده است که عاقلانه نیست مردم فلسطین آماج تجاوزات دشمن صهیونیستی قرار گیرند و امت های عربی و اسلامی دست روی دست بگذارند.


در این بیانیه تصریح شده است که بازداشت شیخ رائد صلاح در این برهه در چارچوب متوقف کردن تلاش ها و مجاهدت های وی در زمینه دفاع از بیت المقدس و قبله نخست و آرمان فلسطین صورت گرفت؛ به ویژه اینکه شیخ رائد صلاح مساله مسجد الاقصی را به یک مساله کامل ملی در تمامی عرصه ها و برای تمامی قشرها و طیف ها معرفی کرده است.


جمعیت علمای فلسطین در لبنان اعلام کرد که دشمن صهیونیستی از شرایط منطقه و ناآرامی های آن در راستای اجرای طرح هایش شوم در زمینه تخریب مسجد الاقصی و قبه الصخره و ساخت معبد کذایی بر روی ویرانه های آنها سوء استفاده می کند./982/ب103/د

ارسال نظرات