۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۲۶۴۳۵
حجت‌الاسلام فاضل میلانی: 

مرحوم آیت‌الله میلانی سعی بر باطل کردن گزافه‌گویی‌ها علیه شیعه می‌کرد

محقق و مبلغ جهان شیعه در چهلمین سالگرد آیت‌الله میلانی گفت: آیت‌الله ملاقات‌های متعددی با علماء بزرگ اسلام داشتند و هدف وی این بود که ابراز هویت شیعی کنند تا اگر حرف باطلی درباره شیعه می‌گویند یا به آن نسبت می‌دهند، آن‌ها را از بین ببرد.
آیت الله میلانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید فاضل میلانی صبح امروز در مراسم چهلمین سالگرد ارتحال آیت‌الله سید محمدهادی میلانی که در مدرسه امام صادق(ع) مشهد برگزار شد، بعد از خیرمقدم به حاضران در جلسه و تبریک ایام ولادت امام سجاد(ع) به درس‌های آموزنده از آیت‌الله میلانی پرداخت و گفت: اولین درس عبارت است از نظم و سامان‌دهی به حوزه. آیت‌الله میلانی بعد از پیشنهاد منسجم کردن حوزه در نجف این پیشنهاد را به آیت‌الله بروجردی دادند و ایشان از این نظر استقبال کردند. بعدازآن آیت‌الله میلانی به تأسیس مدرسه و منظم کردن برنامه‌های حوزه، از جمله امتحانات طلاب پرداختند.

 

حجت‌الاسلام میلانی در ادامه به تأسیس مدرسه تخصصی و عالی حسینی اشاره کرد و افزود: در این مدرسه طرح چهارساله اعزام مبلغ به خارج از کشور مطرح شد. عده‌ای از عزیزان که اکنون در خارج از کشور مفید هستند در آن زمان شاگرد آن مدرسه بودند. همچنین مدرسه تخصصی اجتهاد نیز در مدرسه امام صادق(ع) آغاز به کار کرد و این مدرسه نیز گلچینی از نخبگان درس خارج را در این مدرسه مشغول فعالیت کرد.

 

وی با توجه دادن به درس دوم گفت: شورایی عمل کردن یکی دیگر از درس‌های زندگی ایشان است. عصرهای پنجشنبه آیات عظام؛ دامغانی، نوغانی، تهرانی و تعداد دیگری از بزرگان مشهد منزل ایشان می‌آمدند و در حدود یک‌ساعت و نیم درباره حوزه و برخورد با مسائل جدی صحبت و تبادل نظر می‌کردند. همیشه معتقد بودند تک‌روی یا خودمحوری کار درستی نیست.

 

حجت‌الاسلام میلانی در ادامه به سومین درس پرداخت و گفت: در کارها قاطعیت بی‌نظیری داشتند. به‌طور نمونه وقتی یکی از افراد آمد و طرحی را مطرح کرد و برآن اصرار کرد، طرح را ایشان قبول نداشت به همین دلیل فرمود؛ تو می‌خواهی در عقل من تصرف کنی یا در دین من؟!

 

این مبلغ فعال شیعی به سراغ درس چهارم رفت و ادامه داد: در چهارم دیدار با علماء جهان اسلام است. عده‌ای متأسفانه درباره مرحوم جد رضوان‌الله علیه نوشته یا گفته‌اند که منزوی و گوشه‌نشین بوده‌اند. در چند سال آخر عمر، وی ملاقات‌های متعددی با علماء بزرگ اسلام داشت و هدف وی این بود که ابراز هویت شیعی کند تا اگر حرف باطلی را درباره شیعه می‌گویند یا به آن نسبت می‌دهند آن‌ها را از بین ببرد. به‌طور نمونه می‌توان به دیدار مفتی اهل سنت لبنان اشاره کرد.

 

حجت‌الاسلام میلانی در پنجمین درس به اخلاق و تقوا پرداخت و در پایان دو خبر داد و گفت: به‌زودی همایش وسیع‌تر و مفصل‌تری با کمک و همکاری گروه مفاخر خراسان قم برگزار خواهد شد. همچنین تمام درس‌های فقه آیت‌الله میلانی از روی کاست روی دی‌وی‌دی برگردانده شده است و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت./862/202/ب3

ارسال نظرات