۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۴۲۶۴۲۸
مدیر مرکز تخصصی علامه امینی:

بهره گیری از ظرفیت های فضای مجازی یک تکلیف است

مدیر مرکز تخصصی علامه امینی(ره) گفت: جهت ورود رویکردگرایانه و تبلیغ مدارانه به فضای مجازی نیازمند برنامه ریزی صحیح و دقیق و تصمیمی جدی می باشیم، این مهم امروز وظیفه و تکلیفی بر عهده ما است.
فضای مجازی تبلیغ دین

حجت الاسلام همزبان مدیر مرکز تخصصی علامه امینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: فضای مجازی به مثابه چاقوی دولبه است، هم دشمنان و معاندان اسلام و نظام اسلامی می توانند این فضاء را در جهت اهداف خود پیش برند و هم مدافعان حقیقی حق و حقیقت توان بهره بردن از این محیط را دارند.

 

وی ضمن اشاره به اینکه از ظرفیت های عظیم رسانه ای چون شبکه های ماهواره ای آن چنان که باید بی بهره هستیم لکن می توان اینترنت را در راستای اهداف عالیه هدایت و مدیریت کرد، افزود: امروز سایت ها و شبکه های مجازی بسیاری در راستای بیان معارف حقه تشیع و ترویج و دفاع از مرزهای دین مبین اسلام فعال هستند و از این پتانسیل عظیم با هزاران مخاطب بهره می برند.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز ادامه داد: متاسفانه به جهت ضعف گفتمانی درونی و شیوه های ارائه مطالب ضعیف بدونه بهره گیری از شیوهای جدید در ترویج معارف شیعی و گستره موضاعاتی که مورد شبهه هستند، به تفکر شیعی ضربه وارد می شود، وجود عناصری چون شیرازی ها که امروز بسیار مشکل آفرین می باشند مصداق ضعف گفتمانی ما می باشد.

 

وی ضمن تشریح اینکه ورود در عرصه شبکه ها و سایت های اینترنتی فردی و غیر برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: چنین رویکردی اگرچه مطلوبیت هائی دارد اما از افراط و تفریط دور نبوده و آسیب هائی خواهد داشت و همچنین ظرفیت های گسترده این محیط مغفول می ماند.

 

مدیر مرکز تخصصی علامه امینی(ره) با تأکید بر مدیریت جدی و دقیق مدیریت و برنامه ریزی را یک گام در مسیر موفقیت تبلیغ در فضای مجازی خواند و گفت: جهت ورود رویکردگرایانه و تبلیغ مدارانه نیازمند برنامه ریزی صحیح و دقیق و تصمیمی جدی می باشیم، این مهم امروز وظیفه و تکلیفی بر عهده ما است.

 

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه دارای ظرفیت و استعداد عظیم تبلیغی است که باید در مسیر تبلیغ فضای مجازی نیز گام بردارد، تاکید کرد: ورود حوزه های علمیه با تربیت طلاب مستعد و متبحر و با برنامه صحیح و منسجم لازم و ضروری است، باید بدانیم هر کس با جدیت در این مسیر قدم بگذارد از این ظرفیت بهره خواهد برد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در خاتمه خاطرنشان کرد: از جمله راهکارها در این عرصه فعالیت تبلیغی و پاسخ به شبهات به صورت منطقی و به دور از پرخاش و در قالب گروهی می باشد، پاتک گروهی به برخی شبکه های اجتماعی و ارائه پاسخ های منطقی با شیوه های منحصر به فرد و تاثیر گذار بسیار موثر می باشد./854/302/ب3

ارسال نظرات