۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۴۲۶۴۲۵
معاون تهذیب حوزه های علمیه استان اصفهان:

هدف از تجهیز کتابخانه ها گسترش فضای تولید علم است

حجت الاسلام مومنی هدف از تاسیس امور کتابخانه ای حوزه های علمیه اصفهان را، سیاست گذاری و تامین منابع مورد نیاز کتابخانه ها دانست و گفت: علامه امینی با رفتن به کتابخانه های بزرگ توانستند اثر عظیمی همانند الغدیر را خلق کنند، هدف از تقویت کتابخانه ها، گسترش کرسی‌های نظریه پردازی و فضای تولید علم است.
معاون تهذیب حوزه های علمیه استان اصفهان

حجت الاسلام سید حسین مومنی، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه های علمیه استان اصفهان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، درباره اهمیت توسعه و تجهیز کتابخانه حوزه های علمیه استان اصفهان، گفت: امروزه مهم‌ترین نهادهای علمی و پژوهشی دنیا را با کتابخانه هایشان می‌شناسند و بحث تجهیز، توسعه و از طرفی افزایش کارآمدی کتابخانه‌ها برای نهاد های علمی یک ضرورت مهم و غیر قابل انکار به شمار می رود.

 

وی با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر گسترش کرسی‌های نظریه پردازی و تولید علم به عنوان هدف تقویت کتابخانه ها، افزود: تقویت حوزه های دینی و اسلامی کردن علوم انسانی از راه تقویت کتابخانه ها به عنوان ملجا و پناهگاه پژوهشگران و اندیشمندان میسر می شود.

 

معاون تهذیب حوزه های علمیه اصفهان، گفت: اگر بخواهیم امروز در دنیا حرف نو و جدی داشته باشیم باید کتابخانه های قوی و به روز داشته باشیم، زیرا بزرگانی امثال علامه امینی با رفتن به کتابخانه های بزرگ و عظیم جهان اسلام توانستند آثار عظیمی همانند الغدیر را به رشته تحریر درآورند.

 

حجت الاسلام مومنی با تاکید بر این که امروزه بحث کتاب و کتابخوانی و همچنین توسعه کتابخانه‌ها جزء ضروریات حوزه های علمیه است، تصریح کرد: متاسفانه آن گونه که شایسته است به این مسأله توجه کافی نمی‌شود، در حالی که کتابخانه ها دروازه ورود به فرهیختگی و خلق آثار فاخر علمی هستند و به بیان دیگر، کتابخانه ها آمادگاه میدان های علمی هستند.

 

وی با اشاره به اهداف راه اندازی امور کتابخانه ای حوزه های علمیه استان اصفهان، توضیح داد: قریب به دو سال است که این بخش با هدف تامین منابع مورد نیاز و همچنین سیاست‌گذاری ‌برای کتابخانه حوزه های علمیه تشکیل شده است.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه اصفهان گفت: در هرسال فرم جمع آوری اطلاعات کتابخانه ای در دو صفحه که شامل بخش هایی از قبیل مشخصات مسؤولان مدرسه، مشخصات مسؤولان کتابخانه، مشخصات عمومی کتابخانه مانند تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، میز و صندلی، آمار کتب موجود، ساعات کاری کتابخانه تهیه و تدوین شده است و به صورت حضوری از حوزه های علمیه استان اصفهان بازدید و مشخصات در همین فرم ها درج و ارزیابی شده است.

 

حجت الاسلام سید حسین مومنی در پایان در مورد تجهیزات خریداری شده در سال تحصیلی جاری گفت: در سال تحصیلی95-94نیز بازدیدهای مختلفی از حوزه ها داشتیم و بر اساس آن تجهیزاتی بر اساس نیازهای آنان خریداری شد که در بین حدود 40حوزه علمیه فعال تقسیم شد، لازم به ذکر است در خرید اقلام کتابخانه ای از شرکت های مختلف که تخصص در تولید صنایع چوبی کتابخانه ای داشتند استعلام به عمل آمد و پس از تحقیقات زیاد قرارداد خرید تجهیزات با دو شرکت به امضاء رسید./869/302/ب3

 

 

ارسال نظرات