۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۴۲۶۴۲۳
همزمان با جشنواره بهار شهادت؛

آیین گشودن درب ضریح حضرت عباس برگزار شد

درب ضریح حضرت عباس(س) برای اولین بار طی مراسمی از سوی آستان مقدس حسینی و با حضور نماینده حضرت آیت الله سیستانی باز شد.
بازگشایی درب ضریح حرم حضرت عباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، دوازدهمین جشنواره بین المللی بهار شهادت امسال با آیین باز کردن درب ضریح حضرت اباالفضل العباس(ع)همزمان شد و بر این اساس آستان مقدس عباسی (ع) با برگزاری مراسمی از شرکت کنندگان در این جشنواره برای خارج کردن نذورات دعوت کرده است.

 

یکی از خطبیان عرب به بیان بخشی از زندگانی و رشادت‎های حضرت اباالفضل العباس (ع) پرداخت و پس از آن برای پیروزی نیروهای امنیتی و بسیج مردمی بر جریان تروریستی و تکفیری داعش و همچنین بازگشت امنیت به عراق دعا کردند.


درب ضریح حرم حضرت اباالفضل العباس (س) برای اولین بار پس از نصب ضریح جدید از سوی حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس عباسی باز شد.


شرکت کنندگان در این مراسم ضمن زیارت قبر مطهر حضرت عباس (س) نذورات مردم را از ضریح خارج کردند.


گفتنی است کهدوازدهمین جشنواره بهار شهادت امسال از سوم تا پنجم شعبان با شعار «الامام الحسين(ع) مشكاة الحرية و نبراس الشهادة» (امام حسین(ع)؛ چراغ هدایت و شهادت) و به همت آستان‌های مقدس حسینی و عباسی همزمان با خجسته زاد روز انوار علوی برگزار می‌شود. در این جشنواره از شخصیت‌های مختلف مذهبی، سیاسی، فرهنگی، روحانیان و اساتید حوزه علمیه از سراسر جهان دعوت به عمل آمده است./994/ب903/د
 

ارسال نظرات