۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۴۲۶۴۱۹
حجت الاسلام همتیان:

راه پیشرفت در حوزه های علمیه تهذیب و تحصیل است

پژوهشگر حوزه علمیه در نخستین هم اندیشی اساتید طرح میثاق طلبگی ویژه طلاب جدیدالورود با بیان اینکه طلبه باید بداند که تهذیب و تحصیل راه پیشرفت در حوزه‌های علمیه است، گفت: طلاب باید نسبت به تهذیب و درس های اخلاق احساس ضرورت کنند.
طلبه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اصغر همتیان پژوهشگر حوزه علمیه صبح امروز در اولین هم اندیشی اساتید طرح میثاق طلبگی ویژه طلاب جدیدالورود که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی نور برگزار شد، گفت: طلبه باید بداند که راه پیشرفت تهذیب و تحصیل است.

 

وی افزود: هدف از برگزاری طرح میثاق طلبگی معرفی حوزه به طلاب جدیدالورود و همچنین شناخت حوزه از طلاب جدید است؛ اگر جوانی بنابر شرایطی نتوانست وارد حوزه شود و در کارهای دیگر موفق تر ظاهر شود خدمت بزرگی به خود و حوزه انجام داده است.

 

حجت‌الاسلام همتیان خاطرنشان کرد: اساتید در دوره های میثاق طلبگی سعی کنند نظام آموزشی حوزه را به خوبی برای طلاب تبیین کنند چرا که طلاب جدید از یک نظام آموزشی که سال ها در آن آموزش دیده‌اند به یک باره وارد حوزه علمیه می شوند که با سایر نظام های آموزشی فرق دارد.

 

پژوهشگر حوزه علمیه ابراز داشت: طلاب باید توجیه شوند که حوزه های علمیه قصد تربیت طلاب با تقوا و علمی دارد و با معرفی خوب حوزه علمیه نقشه راه هدفمند جلوی طلاب جدید باید قرار داد.

 

وی ادامه داد: طلبه باید ضرورت تحصیل و تربیت را به خوبی درک کند و  احساس کند که راه پیشرفت تهذیب و تحصیل حوزه های علمیه است تا بتواند مصمم قدم در این راه بزرگ بردارد.

 

همتیان خاطر نشان کرد: امید به پیشرفت در زمینه علم و داشتن آینده روشن باید در طلاب جدید ایجاد شود و ظرفیت پیشرفت باید به آنها منتقل شود تا احساس کنند که حوزه مکان پیشرفت است.

 

وی در پایان گفت: طلاب باید نسبت به تهذیب و درس های اخلاق احساس ضرورت کنند و همیشه خود را مستلزم شرکت در درس های اخلاق بدانند و همانطور که صرف و نحو در حوزه علمیه نیاز است، تهذیب و اخلاق هم ضرورت دارد./1325/پ202/ی

 

ارسال نظرات