۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۴۲۶۴۰۸
در قم؛

نشست تخصصی مهدویت، فرصت­‌ها و چالش‌­ها برگزار شد

نشست تخصصی ویژه مبلغان نخبه و برتر با موضوع مهدویت، فرصت­‌ها و چالش­‌ها از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.
مهدویت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست تخصصی ویژه مبلغان نخبه و برتر با موضوع مهدویت، فرصت­ها و چالش­ها، پیش از ظهر امروز، با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم، حجت الاسلام روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و حجت الاسلام بخشی از کارشناسان وزارت اطلاعات و مبلغان از سوی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام روستا آزاد به بیان اهداف برپایی نشست مهدویت، فرصت­ها و چالش­ها پرداخت و گفت: برای نخستین بار از سوی دفتر تبلغات اسلامی چنینن نشستی به پیشنهاد مبلغان دفتر تبلیغات درباره معارف مهدویت و آسیبهای پیش روی و مدعیان مهدویت برگزار می‌شود.

 

وی یکی از دلائل به وجود آمدن انحرافات در موضوع مهدویت را نبود تعمیق معارف مهدویت در جامعه بیان کرد و افزود: ترویج معارف مهدوی وبیان آسیب­های پیرامون آن در جامعه از سوی مبلغان کم توجهی شده است؛ بنابراین برخی از افرادی که به درجه علمی می­رسند، ادعای مهدویت و نیابت از امام زمان را دارند.

 

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین طبسی نیز در این مراسم به تبیین آسی‌ب­ها و انحرافات پیش روی معارف مهدویت پرداخت و بیان کرد: در روایات ائمه اطهار خروج سفیانی، قتل سید حسنی، خراسانی و یمانی از علامت ظهور امام زمان(عج) است، اما برای هیچ کدام از آنها ویژگی و قداست ویژه ای در روایات بیان نشده است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز کرد: متأسفانه برخیها در منابع و منابر قداست برای سید حسنی، خراسانی و یمانی ذکر می کنند که هیچ گونه روایت صحیحی برای این ادعاها وجود ندارد.

 

وی با بیان این که  2 هزار روایت صحیح سند و 400 آیه قرآن و صدها کتاب و منبع در موضوع مهدویت وجود دارد، گفت: دشمنان در داخل و خارج کشور تمام روایت های مستند و غیر مستند در موضوع مهدویت را بررسی می کنند و از این روایت­ها برداشت‌ها و نظریه­های نادرست ارائه میدهند که سبب می­شود که افراد مؤمن مسجدی و هیأتی جذب گروه منحرف خویش و ضد مذهب صحیح شیعه شوند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین طبسی با بیان این که کم کاری طلاب و پژوهشگران در بررسی روایات و منابع مهدویت سبب به وجود آمدن انحراف در اعتقادات برخی از مردم شده است، گفت: همان گونه که علمای شیعه در فرع فقهی روایات و سندهای مختلفی به گونه دقیق و کارشناسی بررسی می­کنند و حکم فقهی صادر می کنند؛ در بیان روایات در عرصه مهدویت که جزء اعتقادت اسلامی است دقت­ نظرهای لازم را داشته باشند تا جلوی انحراف در اعتقادات مردم گرفته شود./998/پ202/ی

ارسال نظرات