۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۴۲۶۴۰۷
علمای لبنان تأکید کردند؛

آتش بس در سوریه یک نیرنگ از سوی آمریکا بود

تجمع علمای مسلمان لبنان با اشاره به اشغال مجدد چند منطقه در سوریه از سوی تروریست ها، تأکید کرد که آمریکا زمینه حمله مجدد تروریست ها را به بهانه آتش بس فراهم کرد.
تجمع علمای مسلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، تجمع علمای مسلمان لبنان پس از نشست هفتگی خود با صدور پیامی به بررسی آخرین تحولات این کشور و منطقه پرداخت و تصریح کرد: مواضع برخی کشورهای عربی علیه مقاومت اسلامی همچنان ادامه دارد و از هیچ  اقدامی برای رضایت رژیم صهیونیستی و آمریکا دریغ نمی کنند. اسرائیل در پرتو اختلافات بیهوده در منطقه به جنایت علیه غزه ادامه داده و پروژه یهودی سازی فلسطین را پیگیری می کند.

 

این مرکز افزود: از همگان می خواهیم به حمایت گسترده از مقاومت در فلسطین پرداخته و به دولت های خود جهت توقف این نزاع و کشتار فشار وارد سازند.

 

علمای شیعه و سنی لبنان درباره آخرین تحولات سوریه تأکید کردند: نزاع در سوریه بر اساس گفت وگوهای غیرجدی به پایان نمی رسد و تنها راه نیز نابودی کامل گروه های تروریستی به ویژه گروه هایی است که تاکنون از سوی جامعه جهانی در لیست تروریسم قرار نگرفته اند. این گروه ها در حالی در این لیست قرار نگرفته اند که به مراتب از جیش الفتح و جیش الاسلام خطرناک تر هستند.

 

آنان حمله به حلب و اشغال مجدد برخی مناطق از سوی تروریست ها را نیرنگ آتش بس از سوی آمریکا توصیف کرده و ادامه دادند: در یمن نیز اوضاع بدین منوال است و جنگ ظالمانه عربستان علیه ملت مظلوم یمن باید متوقف شود. 

 

در بخش پایانی این پیام از برگزاری انتخابات شوراها در فضایی آرام تقدیر شده و آمده است: این انتخابات نشان داد تعویق انتخابات پارلمان به دلیل ناامنی یک توجیه نادرست است. از پارلمان می خواهیم با تصویب قانون انتخابات که لبنان را یک دایره انتخاباتی قرار می دهد، مقدمات انتخاب رییس جمهور مهیا شود./980/ب902/د

ارسال نظرات