۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۴۲۶۴۰۰
حجت الاسلام میرلوحی:

شهدای مدافع حرم، عمل به ندای لبیک یا حسین را ثابت کردند

حجت‌الاسلام میرلوحی گفت: اگر ما بیش از 12 قرن است در زیارت سیدالشهدا، هفتاد مرتبه «لبیک داعی الله» می‌گوییم، جوانان شما این را در عمل ثابت کردند.
حجت الاسلام میرلوحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش مدافعان حریم اسلام به همت ستاد یادوآره «مدافعان حریم اسلام» بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)، عصر دیروز به منظور تکریم و تجلیل ملی نخبگان دانشگاهی، فرهنگی، رسانه‌ای وسینمایی از خانواده شهدا و جانبازان مدافع حرم برگزار شد.

 

این همایش با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و خواندن اشعاری در مدح شهدای مدافع حرم آغاز شد.

 

حجت‌الاسلام سید مصطفی میرلوحی در ابتدای این همایش ضمن خوش‌آمدگویی به خانواده شهدا و جانبازان مدافع حرم، خطاب به آنان گفت: اگر ما بیش از 12 قرن است در زیارت سیدالشهدا، هفتاد مرتبه «لبیک داعی الله» می‌گوییم، جوانان شما این را در عمل ثابت کردند.

 

وی خطاب به خانواده شهدای افغان مدافع حرم افزود: میان ما مسلمانان، عرب، عجم و سیاه و سفید تفاوت ندارد، مگر امام حسین(ع) روز عاشورا فرمودند ای عراقیان، شامیان به من حمله کرده‌اند بیایید کمک کنید؟! یا مگر فرمودند ای سفیدها، سیاهان به من حمله کرده‌اند بیایید کمک کنید؟! خیر، بلکه فرمودند آیا جوانمردی هست که از حرم ناموس پیامبر(ص) دفاع کند؟ ضمن اینکه این مرزهای فعلی میان کشورهای اسلامی را نیز انگلیس خبیث قرار داده است.

 

میرلوحی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند شهدای مدافع حرم اگر برتر از شهدای هشت سال دفاع مقدس نباشند، کمتر از آنان نیز نیستند، همچنین ایشان به عنوان یک فقیه فرموده‌اند شهدای مدافع حرم در صحرای محشر، پروازکنان به بهشت می‌روند در حالی که در روایات داریم برترین مردم در صحرای محشر فقط می‌توانند جای پا پیدا کنند و مقام پرواز کردن در روایات فقط برای دو نفر آمده است که حضرت جعفر طیار(ع) و حضرت عباس(ع) هستند.

 

در ادامه این همایش، سردار امامقلی، معاون هماهنگی نیروی قدس سپاه، در تبیین ارزش والای شهدای مدافع حرم، خطاب به خانواده آنان گفت: عظمت و ارزش شهدای شما به این دلیل است که اولاً آنان در این راه مهاجرت کردند و ثانیاً فهم سیاسی بالایی داشتند که خطر را احساس کردند در حالی که حتی برخی سیاسیون ما چنین فهمی ندارند!

 

وی در مورد تروریست‌های تکفیری افزود: تکفیری‌ها چنان بغضی دارند که به یکی از علمای اهل سنت پیامک داده بودند: «بسم الله الرحمن الرحیم، یا به من بپیوند یا خودت و فرزندانت را سر می‌بریم!» خب، این «بسم الله الرحمن الرحیم» چه می‌گوید و آن سر بریدن چه می‌گوید؟ این‌ها که باهم تناقض دارند!

 

امامقلی در پایان سخنانش با یادآوری ناتوانی آمریکایی‌ها در منطقه و پیروزی‌های پی در پی جمهوری اسلامی اظهار کرد: آمریکا دیگر ابرقدرت نیست و در مقابل، ما در حال صدور انقلاب هستیم و همانطور که شاهد هستید عراقی‌ها در کشورشان بسیج زده‌اند.9597/202/ب3

ارسال نظرات