۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۴۲۶۳۹۹
عضو ارشد کمیته حقوق بشر بحرین:

ادامه بحران سیاسی پیامدهای خطیری به دنبال دارد

روحانی بحرینی تاکید کرد که تخلف حکومت در اجرای توصیه های کمیته حقیقت یاب حقوق بشر مساله ای نیست که رسانه های وابسته به حکومت بتوانند آن را کتمان کنند.
حجت الاسلام شیخ میثم سلمان عضو ارشد دیده بان حقوق بشر بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، دیدبان حقوق بشر بحرین با برگزاری نشستی تحت عنوان "توصیه های بسیونی" به بررسی اوضاع بحرین در زمینه مسائل حقوق بشری و میزان اجرای توصیه های بسیونی، حقوقدان و رییس کمیته حقیقت یاب بحرین پرداخت.

 

در این نشست حجت الاسلام میثم سلمان، مسؤول پرونده آزادی های دینی دیدبان حقوق بشر بحرین به پیامدهای کتمان حقایق در کشور اشاره کرد و گفت: سیاست تزویر و دورویی در بیان حقایق نه تنها فساد اداری و سیاسی کشور را حل نمی کند، بلکه موجب نقض بیشتر حقوق مردم می شود.

 

وی افزود: تلاش هایی که در زمینه احقاق حقوق بشر در بحرین صورت می گیرد، تا زمانی که با اصلاحات ریشه ای در نظام دولتی کشور همراه نباشد، راه به جایی نمی برد. دولت در اجرای کامل توصیه های کمیته حقیقت یاب تخلف کرده است.

 

این روحانی بحرینی تاکید کرد: هر چند رسانه های تابع حکومت تلاش دارند که بر این تخلف دولت سرپوش گذارند، اما اجرایی نشدن این توصیه ها حقیقتی است که نمی توان آن را کتمان کرد.

 

 مسؤول پرونده آزادی های دینی در دیدبان حقوق بشر بحرین در پایان خاطر نشان کرد: زمانی که حکومت بحرین از اجرای هرگونه گفت‌وگو برای حل بحران سیاسی کشور سر باز می زند، چگونه می توان باور داشت که دولت در پی مصالح مردم است. بحران سیاسی کشور پیامدهای حقوقی خطیری به دنبال داد و حکومت باید تمام کسانی را که به شکل مسالمت آمیز به بیان نظر خود در زمنیه سیاست پرداخته اند از زندان ها آزاد کند.

 

گفتنی است کمیته بسیونی، کمیته حقیقت یابی است که از سوی آل خلیفه تشکیل شد اما توصیه های این کمیته به دلیل روشن شدن حقایق جنایت های دولت بحرین بی نتیجه مانده و فشار انقلابیان برای اجرای این توصیه ها از سوی آل خلیفه با مقاومت مواجه شده است./1321/ب902/د

ارسال نظرات