۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۴۲۶۳۸۲
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا:

ترویج فرهنگ قرآنی مهم‌ترین وظیفه نهادهای فرهنگی کشور است

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر لزوم ترویج سبک زندگی اسلامی بر اساس منطق قرآن کریم تأکید کرده‌اند، از این جهت مهم‌ترین وظیفه نهادهای فرهنگی کشور، ترویج فرهنگ قرآنی است.
حجت الاسلام ابراهیمی شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضا ابراهیمی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب، همواره بر لزوم سازماندهی نیروها و استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات بقاع متبرکه برای انجام فعالیت‌های فرهنگی تدکید کرده‌اند.

 

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مسأله در اجرای طرح‌های فرهنگی استقبال مردم از آن‌ها است، متولیان فعالیت‌های فرهنگی همواره نگران این مسأله بوده‌اند که طرح‌های آن‌ها با بی رغبتی عمومی مواجه نشود؛ در بقاع متبرکه با توجه به حضور گسترده تمامی اقشار و گروه‌های مردمی، زمینه اجرای طرح‌های فرهنگی فراهم است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا، با تأکید بر لزوم محوریت قرآن در تمامی فعالیت‌های فرهنگی گفت: قرآن زیر بنای حرکت عظم پیامبر اکرم(ص) بود و دعوت عمومی پیامبر(ص) نیز بر مبنای فرهنگ سازی قرار داشت، بنابراین لازم است تمامی فعالیت‌های فرهنگی با محوریت آموزه‌های قرآنی انجام شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی، اضافه کرد: باید با استفاده از نظرات کارشناسانی که در حوزه علوم قرآنی متخصص و دارای تجربه هستند با توجه به ویژگی هر گروه سنی، علوم و معارف قرآنی متناسب را استخراج و در اختیار افراد قرار داد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه از سوی اداره اوقاف و امور خیریه در ایام نوروز گفت: در شهرستان‌های شهرضا و دهاقان مجموعاٌ 17 بقعه متبرکه وجود دارد که این طرح در نوروز امسال در 8 بقعه متبرکه شهرستان اجرا و با استقبال 4 هزار و400 نفر از زائران مواجه شد.

 

 رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا در ادامه افزود: شهرستان شهرضا در زمینه اجرای طرح آرامش بهاری در سال جاری، رتبه نخست کشوری را به دست آورد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی همچنین با اشاره به آغاز ثبت نام داوطلبان شرکت در مسابقات قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: در سال گذشته 950 نفر در این مسابقات در شهرستان شهرضا ثبت نام کردند و سهمیه شهرستان در سال جاری 1200 نفر اعلام شده است.

 

وی گفت: این مسابقات در رشته‌های مختلف حفظ، قرائت، ترتیل، ابتهال و اذان و همخوانی برگزار می‌شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین تدابیر رهبری در حوزه فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم بر اساس اصول و معیارهای علمی بوده است که در سطح شهرستان نیز از تمامی امکانات موجود در این زمینه استفاده می‌شود.

 

به گزارش رسا، اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا در حوزه وظایف سازمانی خود، بر امور این شهرستان و شهرستان دهاقان، نظارت می‌کند./868/202/ب3

ارسال نظرات