۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۴۲۶۳۸۱
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

نگاه اسلام در رابطه با شهرها، نگاهی عمرانی و آبادانی است

استاد اخلاق  حوزه علمیه، گفت: شهرداری ها با نقش تاثیرگذار خود در حوزه مدیریت شهری می توانند نشاط را به جامعه هدیه کنند.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان، امروز در همایش تاثیر شهرداری در اقتصاد مقاومتی، در شهرداری تبریز با اشاره به اهمیت امر شهرداری، اظهار داشت: شهرداری می تواند با مدیریت صحیح شهری پرنشاط و معنوی را طرح ریزی کند.

 

وی با بیان اینکه شهرداری ها با نقش تاثیرگذار خود در حوزه مدیریت شهری می توانند نشاط را به جامعه هدیه کنند، ابراز داشت: اسلام به شهر نگاهی ویژه و برای عمرانی آن توجهی خاص دارد، از این رو شهرداری که نهادی برای خدمت به مردم است به این توصیه دینی عامل است.

 

این استاد اخلاق با اشاره به اهمیت فضای سبز در ساختار محیط شهری و اجتماعی، شهر به توجه شهرداری به این امر تأکید کرد و افزود: ایجاد فضای سبز در شهر توجه به طبیعت و توجه به شهرسازی با محوریت قرار دادن طبیعت می تواند یک جامعه شاد و سالم به ارمغان بیاورد.

 

وی با تأکید بر مدیریت صحیح و ایجاد انگیزش در کارکنان شهرداری در ارائه خدمات بهتر، گفت: مدیران ارشد می توانند با راهنمایی کارگران و کارکنان و همچنین توجه به آن ها امید و انگیزش خدمت به مردم را در کادر شهرداری فراهم کنند و مدیریت شهری را در رسیدن به هدف تقویت کنند.

 

این خطیب بنام در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر اهمیت مالیات در اسلام، گفت: خمس و خراج در دیدگاه اسلام دو مقوله جدا از هم هستند، دریافت خراج و مالیات برای آبادانی شهرها امری الزامی است و مسیری برای تأمین هزینه ها عمرانی، آبادانی و تمیزی فضای شهر است.

 

وی مالیات و عوارض را یک امر اجتماعی خواند و تصریح کرد: همه با تمکین به این فریضه می توانند در آبادانی شهرشان تاثیرگذار باشند، اسلام در رابطه با شهرها، نگاهی عمرانی و آبادانی و مردم می تواند با تمکین در برابر مالیات های معقول شهرداری در این کمک کنند./854/202/ب3

ارسال نظرات