۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۴۲۶۳۷۲
آیت الله جوادی آملی:

مستطیع شدگان امسال تکلیفی برای حج ندارند

حضرت ایت الله جوادی آملی آتش زدن سفارت عربستان را کاری ناپسند توصیف کرد و اظهار داشت: انجام حج بدون عزت واجب شرعی نیست بنابراین کسانی که امسال مستطیع شده‌اند تکلیفی برای سفر حج ندارند.
حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مراجع در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حضرت آیت الله جوادی آملی پیش از ظهر امروز در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رابطه ما باید با کشورهای مختلف بر اساس امضاء و تعهد باشد گفت: زبان بین المللی اسلام زبان تعهد است.

 

وی با اشاره به آتش زدن سفارت عربستان این کار را تقبیح کرد و اظهار داشت: آن‌ها سفارتخانه ما را آتش نزده بودند و ما هم نباید به آن‌ها بی‌احترامی می‌کردیم و الان نباید انتظار داشته باشیم که برای ما فرش قرمز پهن کنند.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که ما امروزه در میدان مین هستیم و در امنیت کامل زندگی می‌کنیم خاطر نشان کرد: پیامبر فرمودند که دنیا جای معجزه نیست بلکه جای زد و خورد و آزمایش است و نباید انتظار داشته باشیم که رایگان وارد بهشت شویم.

 

وی با بیان اینکه حرف اول مملکت را عقل باید بزند گفت: اگر چه مردم ما کتابخوان نیستند ولی اهل عقل و هوشند و اگر از کسی خلاف ببینند می‌رنجند و در صورتی که رو برگردانند برگشتن شان آسان نیست.

 

وی با بیان این که قسمت عمده بودجه کشورهای جهان را مصروف کشتار بی‌رحمانه انسان‌ها می‌شود و گفت: مشکلات مالی در دنیا نیست و خداوند به اندازه کافی در اختیار انسان قرار داده است و این جهل بشر است که کار را خراب کرده است و اگر ما هم عاقلانه رفتار کنیم به نتیجه خواهیم رسید.

 

حضرت‌آیت الله جوادی آملی اختلاف نظر را در کشور مثبت دانست و افزود: اختلاف همه جا بد نیست و می‌شود از اختلاف‌ها برای پیشرفت استفاده کرد زیرا این اختلاف مقدس است و خداوند انسان را برای تأمین عدل متفاوت خلق کرده است.

 

وی با بیان اینکه عمل بیش از حرف تأثیرگذار است گفت: بیان قرآن این است که قطب فرهنگی مردم عقل است و باید شناسنامه شما عقل باشد و تا اینطور نشود حرف مان ثبات نخواهد داشت.

 

وی با اشاره به اینکه خداوند حج بدون عزت را واجب نکرده است گفت: کسانی که امسال مستطیع شده‌اند هیچ تکلیفی ندارند و نگران مسأله شرعی حج نباشند./843/پ202/ج

ارسال نظرات