۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۴۲۶۳۱۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خبر داد؛

فعالیت ۱۲۰ مؤسسه و ۲۰۰ خانه قرآنی در استان مرکزی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه 120 مؤسسه و 200 خانه قرآنی در استان مرکزی مشغول به فعالیت هستند، گفت: امروز با وجود افراد لایق و نخبه قرآنی، استان مرکزی استعداد تبدیل شدن به قطب قرآنی کشور را دارد.
حجت الاسلام صفر قربانپور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام صفر قربانپور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی شامگاه چهارشنبه در نخستین همایش شهر قرآنی که در مصلای امام خمینی خمین برگزار شد، با بیان اینکه 120 مؤسسه و 200 خانه قرآنی در استان مرکزی مشغول به فعالیت هستند، گفت: امروز در استان مرکزی با وجود افراد لایق و نخبه قرآنی؛ این استان استعداد تبدیل شدن به قطب قرآنی کشور را دارد.

 

تربیت 150 حافظ کل قرآن در استان مرکزی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی در جریان قطب قرآنی کشور قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: 150 حافظ کل قرآن و دو هزار حافظ جزء کلام وحی در استان مرکزی تربیت شده است.

 

حجت الاسلام قربانپور با بیان اینکه همکاری و مساعدت خیران قرآنی در چند سال گذشته استان مرکزی ستودنی است، اظهار داشت: خیران قرآنی در دو سال گذشته بیش از 45 هزار جلد قرآن مجید با مجوز دستگاه های فرهنگی کشور چاپ و در استان اهدا و وقف کردند که این نوع نیکوکاری نشان از ارادت مردم خطه به کلام وحی است.

 

مجمع خیّران قرآنی نیز باید فعالیت خود را گسترده‌تر کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: فعالیت‌های قرآنی در شهرستان خمین سه ویژگی شاخص دارد؛ اول اینکه زادگاه امام خمینی(ره) است و این فعالیت‌ها در راستای آرمان‌ های ایشان انجام می‌شود، دوم وفاق و همدلی شهرستان خمین است، این شهرستان دارای نیروهای فعال در دین و چهره‌های قرآنی با نفوذ در همه سطوح است.

 

حجت الاسلام قربانپور با اشاره به اینکه ویژگی سوم شهرستان خمین همدلی بخش‌های خصوصی و فعالان قرآنی برای خدمت به ساحت مقدس قرآن است، گفت: در شرایطی که ممکن است اعتبارات دولتی کافی نباشد حضور بخش خصوصی از اهمیت بسزایی برخوردار است، مجمع خیّران قرآنی نیز باید فعالیت خود را گسترده‌تر کند و باید در استان از وقف‌های قرآنی خاص برخوردار باشیم.

 

برگزاری جشنواره گل های محمدی و گل های فاطمی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به برگزاری جشنواره گل های محمدی و گلهای فاطمی خاطرنشان کرد: این جشنواره در هشت شهرستان استان مرکزی بین نونهالان و نوجوانان( شش تا 15 سال) بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام قربانپور در ادامه هدف از برگزاری این مسابقات را ترویج قرآن دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی به عنوان حاکمیت اسلامی معارف الهی و قرآنی را در جامعه گسترش دهد و برگزاری مسابقات یکی از مسیرهای است که از آن به اهداف خواهیم رسید.

 

شایان ذکر است، در این همایش معنوی 90 حافظ کل و 160 حافظ جزء کلام الله مجید با شعار (یک هزار شهید شهرستان، یک هزار حافظ قرآن) با مشایعت مسؤولان و مردم ولایتمدار و شهیدپرور خمین در برابر تعدادی از مادران شهدای شهرستان ادای احترام کردند./842/202/ب2

ارسال نظرات