۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۴۲۶۲۷۸
استاد حوزه و دانشگاه: 

شیعیان همواره توجه عملی به مکتب و سبک زندگی ائمه اطهار داشته باشند

حجت الاسلام نظری با تأکید بر این‌که شیعیان باید همواره توجه عملی به مکتب و سبک زندگی ائمه اطهار(ع) داشته باشند، گفت: دشمنان به دنبال ترویج قرآن بی امام و اهل بیت بی قرآن در جامعه هستند.
حجت الاسلام مجتبی نظری

حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که دین‌گرایی در جوامع مختلف افزایش یافته و فرصت برای ترویج اسلام ناب محمدی(ص) مهیا شده است، اظهار داشت: فرقه‌های ضاله، گروهک‌های تروریستی و تکفیری تنها با هدف مقابله با موج اسلام‌گرایی در دنیا به وجود آمده اند.


وی با بیان این‌که داعش و دیگر گروهک‌ های تروریستی مأمور برای ترسیم چهره‌ای خشن از اسلام در رسانه‌های بین المللی و صهیونیستی هستند، تصریح کرد: دشمنان اسلام و تشیع برای تحقق اهداف شوم خود از هیچ تلاشی فروگذار نیستند و در فتنه ای جدید به دنبال ترویج قرآن بی امام و اهل بیت بی قرآن در جامعه هستند.


حجت الاسلام نظری با تأکید بر این‌که شیعیان باید همواره توجه عملی به مکتب و سبک زندگی ائمه اطهار(ع) داشته باشند، گفت: نباید بگذاریم برخی جریان های انحرافی و التقاطی قرآن را از مکتب اهل بیت(ع) و اندیشه ائمه اطهار علیهم السلام را از قرآن جدا کنند.


وی با بیان این‌که امام حسین(ع) برای اقامه اصول دینی و قرآنی قیام کرد، تصریح کرد: برخی تلاش دارند با منحرف کردن عزاداری ها، جوانان را از مکتب واقعی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و ائمه اطهار(ع) دور کنند، اگر فضای جولان به این فرصت‌ طلبان داده شود، چیزی از حقایق مکتب حسینی باقی نخواهد ماند.


حجت الاسلام نظری با تأکید بر این‌که قرآن در شب قدر نازل شد و در غدیر خم به دست امام علی(ع) سپرده شد که حفظ این امانت با ولایت امکان پذیر است، گفت: نسل حاضر مسؤول حفاظت از مکتب مفسران حقیقی قرآن که همان مکتب نبوی و علوی است، هستند، این مهم باید در مجالس وعظ و خطابه بیش از پیش مورد توجه باشد.


این استاد حوزه و دانشگاه تبریز عنوان کرد: ما مسؤول این امانت برای نسل های آینده هستیم و قرآن واقعی قرآنی است که ائمه اظهار(ع) هر یک برای پاسداشت آن از جان گذشتند نه قرآن معاویه که اکنون دست داعش است، طبیعی است که مفسران قرآن معاویه افراد خونخواری چون ابوبکر البغدادی خواهند بود.


مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز ادامه راه ائمه معصومین(ع) و شهدا را حفاظت از قرآن حقیقی دانست و خاطرنشان کرد: شهدای انقلاب اسلامی ایران و دوران دفاع مقدس نیز در مسیری حرکت کردند که امام حسین(ع) در عاشورا ترسیم کرد و ادامه راه آنها عمل به آموزه های اسلام و قرآن است.


وی با تأکید بر این‌که نباید بگذاریم برخی جریان های انحرافی و التقاطی قرآن را از مکتب حسینی و نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) را از قرآن جدا کنند، تصریح کرد: باید به مرحله‌ای از معرفت و بصیرت برسیم که حق از باطل را تشخیص دهیم، باید دانست که عمامه با عمامه فرق دارد. هر مسجدی، مسجد نیست و هر محراب و منبری، منبر نیست./935/302/ب2

ارسال نظرات