۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۴۲۶۲۳۹
استاد حوزه علمیه همدان:

اقتصاد مقاومتی بر قاعده «نفی سبیل» استوار است

حجت الاسلام سلیمانیان گفت: فرهنگ سازی برای تولید داخلی باید از سوی مسؤولان آغاز شود چرا که بسیاری از مسؤولان از کالاهای خارجی استفاده می کنند که آثار مخربی در جامعه دارد.
نفی سبیل

حجت الاسلام مصطفی سلیمانیان استاد حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت توجه به تولید ملی اظهار داشت: یکی از زمینه های اصلی تاکید رهبر معظم انقلاب به مقوله تولید قاعده نفی سبیل است.

 

وی افزود: طبق آیت و روایات ما باید خود را از وابستگی برهانیم و چرا که زیاد شدن واردات کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند سبب تعطیلی کارخانجات و بیکاری جوانان کشور می شود.

 

استاد حوزه علمیه همدان تعطیلی کارخانجات فرش دستباف و کفش را از این دسته نامید و گفت: برخی استفاده از کالاهای داخلی را به دلیل کیفیت نامناسب، اشتباه می دانند ولی این نکته مهم مغفول مانده است که بسیاری از جوانان به دلیل این انتخاب از شغل محروم می شوند.

 

وی واردات کالاهای خارجی را منشا بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور برشمرد و گفت: واردات کالا از کشورهای خارجی مشکلات فراوانی اعم از وابستگی و بیکاری به دنبال دارد که نمونه آن را در کنتور آب شاهد بودیم.

 

حجت الاسلام سلیمانیان خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی برای تولید داخلی باید از سوی مسؤولان آغاز شود چرا که بسیاری از مسؤولان از کالاهای خارجی استفاده می کنند که آثار مخربی در جامعه دارد.

 

وی ادامه داد: در مرحله دوم باید فرهنگ مصرف داخلی از ناحیه نخبگان فرهنگی و ورزشی آغاز شود. باید دانست تا زمانی که مسؤولان در این عرصه عامل نباشند نمی توان از مردم انتظار داشت.

 

استاد حوزه علمیه استان همدان با اشاره به نقش سازنده رسانه ها در این زمینه گفت: رسانه می توانند با برشمردن نقش سازنده استفاده از تولید داخلی و ضررهای استفاده از تولید خارجی در تأیید استفاده از تولید داخلی همکاری کنند.

 

وی در پایان تصریح کرد: یکی از ابعاد توجه به تولید داخل، نظارت دستگاه های امنیتی است که باید وارد شده و از کارشکنی برخی افراد سود جو در این عرصه جلوگیری کنند./302/979/ب1

ارسال نظرات