۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۴۲۶۲۱۷

نتانیاهو از تصمیم رژیم صهیونیستی برای عملیات نظامی در قاهره پرده برداشت

نخست‌وزیر صهیونیستی در سخنانی از تصمیم این رژیم برای عملیات نظامی در پایتخت مصر در جریان تظاهرات معترضان در سال ۲۰۱۱، پرده برداشت.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز سه‌شنبه، فاش کرد که تل‌آویو به اعزام نیروهای نظامی برای نجات دیپلمات‌های اسرائیلی، که از سوی تظاهرات کنندگان خشمگین در مقر سفارتخانه‌شان در قاهره، پایتخت مصر در سال 2011 محاصره شده بودند، تهدید کرده بود.

 

نتانیاهو در سخنان خود مدعی شد: چند سال پیش تیم سفارت ما در قاهره تحت محاصره قرار گرفت؛ گروهی وحشی (در اشاره به معترضان مصری) قصد کشتن دیپلمات‌ها را داشتند، عصر همان روز تمامی ابزارهای موجودمان را به‌کار گرفته بودیم از جمله تهدید به اعزام نیروهای نظامی اسرائیلی برای نجات دیپلمات‌ها. به دنبال این تهدید، نیروهای مصری که آن زمان در اختیار گروه اخوان‌المسلمین بود، برای نجات دیپلمات‌هایمان وارد عمل شدند.

 

وی با اشاره به روابط تل‌آویو و قاهره، تصریح کرد، منظور ما عملیات یک‌جانبه نبوده است و قرار بود با هماهنگی با مصر انجام شود.

 

طبق این گزارش، مصری‌های خشمگین در تاریخ 9 سپتامبر 2011 (چند ماه پس از انقلاب 25 ژانویه) در اعتراض به کشته شدن سربازان مصری در مرزهای مشترک با سرزمین‌های اشغالی، مقر سفارتخانه رژیم در قاهره را محاصره کردند. تظاهرات‌کنندگان آن زمان از دیوارهای سفارتخانه بالا رفته و پرچم این رژیم را پایین آوردند./982/ب102/د

ارسال نظرات