۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۴۲۶۲۰۶
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

فرهنگ ایثار و شهادت به اقشار مختلف مردم منتقل شود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به شناخت آحاد جامعه نسبت به ایثارگری‌ها و رشادت‌های جانبازان، گفت: اکنون در شناساندن این ایثارگری‌ها، در مرحله‌ نخست هستیم و باید همت بیشتری کنیم تا بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را به قشرهای مختلف مردم به‌ویژه جوانان انتقال دهیم.
عابدینی عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عصر امروز همزمان با روز جانباز به همراه غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و حسن اصلی‌تبریزی، رئیس بنیاد شهرستان قزوین از جانبازان 70 درصد، احمد چگینی، اصغر آقاجان‌بیگی و اصغر نظرپور در قالب طرح سپاس از علمداران حماسه دیدار کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه افزود: روز جانباز یادآور رشادت‌ها و ایثارگری‌های جانبازان در هشت سال دفاع مقدس است که باید آن‌ها را به آحاد جامعه انتقال داد.

 

روز جانباز یادآور ایثارگری‌های جانبازان در دفاع مقدس است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: جانبازان در هشت سال دفاع مقدس توانستند راه حضرت ابوالفضل(ع) را به نحو شایسته و زیبا ادامه دهند و به اهداف والای الهی و دینی آنها عمل کنند.

 

وی صبر و استقامت جانبازان برای قشرهای مختلف مردم را الگوی عملی دانست و افزود: باید سیره این عزیزان با بهره‌گیری از راهکارهای متنوع و مختلف به جوانان انتقال یابد تا شناخت آن‌ها از نحوه زندگی آنها ارتقا یابد.

 

امام‌جمعه قزوین با اشاره به رشادت‌های مدافعان حرم تصریح کرد: امروز مدافعان حرم و رزمندگان اسلام در جنگ‌های یمن، سوریه، عراق، لبنان و غزه با تأسی و تکیه بر جانبازان در برابر دشمنان دین و مستکبران عالم مبارزه می‌کنند و شما عزیزان احساس نکنید که دست و پا از دست داده‌اید.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به برکت جانبازان دفاع مقدس ابراز کرد: اگر ایران دشمن را به خاک ذلت کشانده و در عرصه‌های مختلف به پیشرفت و توسعه دست یافته به خاطر روحیه ایثارگری‌های جانبازان در هشت سال دفاع مقدس است.

 

فرهنگ ایثار و شهادت باید به قشرهای مختلف مردم منتقل شود

وی با اشاره به شناخت آحاد جامعه نسبت به ایثارگری‌ها و رشادت‌های جانبازان گفت: اکنون در شناساندن این ایثارگری‌ها، در مرحله‌ی نخست هستیم و باید همت بیشتری کنیم تا بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را به قشرهای مختلف مردم به‌ویژه جوانان انتقال بدهیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: خاطرات جانبازان در مجالس و بازگویی رشادت‌های ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس و نقش رسانه‌ها در انعکاس ایثارگری‌های جانبازان در نشر فرهنگ ایثار و شهادت بسیار مفید و موثر ارزیابی شده است.

 

امام جمعه قزوین در ادامه اضافه کرد: این راهکارها می‌تواند شناخت آحاد جامعه را نسبت به رشادت‌های جانبازان و ایثارگران در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل ارتقا دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به نقش مسؤولان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: مدیرانی که دوران دفاع مقدس و سختی‌های جانبازان را درک کردند به همان اندازه می‌توانند در نشر این فرهنگ احساس مسؤولیت کرده و موفق باشند.

 

وی در پایان گفت: اگر مسؤولان اهل معانی دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان در جنگ تحمیلی نباشند در حقیقت در راستای نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همکاری انجام نمی‌دهند./202/873/ب1

ارسال نظرات