۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۴۲۶۰۷۲
مسئول سازمان بسیج طلاب استان بوشهر:

سردادن شعار ولایت‌مداری بدون عمل به فرامین رهبری نوعی دروغ است

مسؤول سازمان بسیج طلاب استان بوشهر گفت: ما شعار "مرگ بر ضد ولایت‌فقیه" سر می‌دهیم، اما بسیاری از ما نسبت به فرامین رهبر انقلاب بی‌تفاوت هستیم و در زندگی خود، هیچ برنامه‌ای برای عمل به مطالبات ولی‌فقیه نداریم، پس مرتکب نوعی دروغ شده‌ایم.
سظیلطبزاا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر،‌ حجت‌الاسلام حمیدرضا جعفری زاده مسؤول سازمان بسیج طلاب استان بوشهر، صبح امروز در جشن میلاد حضرت عباس(ع) در هیأت رایت العباس شهر بوشهر، به آثار گناه در زندگی انسان اشاره کرد و گفت: در بعضی از متون دینی، آمده که زبان قادر به انجام 190 نوع گناه است و یک نمونه آن، گناه کبیره‌ای است که با وجود اینکه همه ما درباره آن می‌دانیم و در روایات هم بسیار نهی شده، اما کمتر در ترک آن می‌کوشیم و آن، دروغ گفتن است.

 

وی افزود: بنا به فرموده رسول خدا (ص)، می‌شود که فردی مؤمن باشد، ترسو یا بخیل هم باشد، اما کسی که مؤمن است، نمی‌تواند دروغ‌گو هم باشد.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب استان بوشهر، با اشاره به احادیثی از امام کاظم و امام رضا علیهماالسلام، اظهار داشت: برخی به‌دروغ، حرفی می‌زنند و سپس اظهار شوخی و مزاح می‌کنند، اما به فرموده معصوم، فرد عاقل، دروغ نمی‌گوید، اگرچه میل و شهوت دروغ گفتن داشته باشد و بنده، طعم ایمان را نمی‌چشد، مگر اینکه راست‌گو باشد.

 

حجت‌الاسلام جعفری زاده خاطرنشان کرد: اگر کسی به دروغ‌های کوچک عادت کند، رفته‌رفته بر انجام گناه و دروغ بزرگ هم جرأت پیدا می‌کند و به همین دلیل امام علی(ع) و امام سجاد(ع)، انسان را از ارتکاب هر نوع دروغی، اعم از کوچک و بزرگ یا شوخی و جدی، بر حذر داشته‌اند.

 

وی با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان(ع)، تصریح کرد: خشم خداوند، خوار و ذلیل شدن در نظر مردم و خشم ملائکه، سه دستاورد دروغ برای فرد دروغ‌گو است و به همین خاطر در سیره معصومین، سفارش شده که نه‌تنها دروغ نگویید، بلکه با فرد دروغ‌گو هم مصاحبت نکنید، چون دروغ‌گو مثل سراب، دور را نزدیک و نزدیک را دور، نشان می‌دهد.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب استان بوشهر ادامه داد: گفتن هر دروغ، انسان را به دروغی دیگر وادار می‌کند، دلیل آن‌هم اولاً کم‌حافظه بودن دروغ‌گو و دوما آشکار شدن گوشه‌هایی از حقیقت است که فرد را مجبور می‌کند دروغ جدیدی بگوید؛ نمونه بارز این مدعا، برادران حضرت یوسف(ع) هستند که به خاطر اولین دروغ خود، مجبور شدند تا 40 سال دروغ بگویند.

 

حجت‌الاسلام جعفری زاده دروغ‌گویی را یکی از علائم نفاق برشمرد و عنوان کرد: دروغ در سخن، خیانت‌درامانت و تخلف در وعده، سه نشانه فرد منافق است.

 

وی بابیان اینکه گاهی دروغ گفتن، جنبه عملی دارد، یادآور شد: ما هر روز در نمازهای یومیه می‌گوییم "ایاک نعبد و ایاک نستعین"، اما بسیاری از مواقع، در امورات زندگی به غیر خدا متوسل می‌شویم؛ این نشان می‌دهد که ما در نماز خود دروغ گفته‌ایم.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب استان بوشهر اضافه کرد: وقتی برای جلوگیری از قضا شدن نماز، مواظبت نمی‌کنیم، یا به پدر و مادر خود بی‌احترامی می‌کنیم، در ابراز مسلمان و شیعه بودن خود دروغ گفته‌ایم، وگرنه خدا در قرآن ما را به تکریم والدین امر کرده است.

 

حجت‌الاسلام جعفری زاده تصریح کرد: انسان وقتی گناهی مرتکب می‌شود، در همان لحظه شیطان را پرستش می‌کند و در واقع برای خدا، شریک قرار می‌دهد، در حالی‌ که هر روز در اذان و اقامه، "اشهد ان لا اله الا الله" می‌گوید.

 

وی در پایان به‌دروغ در سیاست نیز اشاره کرد و گفت: ما شعار "مرگ بر ضد ولایت‌فقیه" سر می‌دهیم، اما بسیاری از ما نسبت به فرامین مقام معظم رهبری بی‌تفاوت هستیم و در زندگی خود، هیچ برنامه‌ای برای عمل به مطالبات ولی‌فقیه نداریم، پس مرتکب نوعی دروغ شده‌ایم./202/846/ب1

ارسال نظرات