۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۴۲۶۰۶۶

برگزاری مراسم شب ولادت قمر بنی هاشم در حرم رضوی

آستان ملک پاسبان رضوی همزمان با اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت سه قهرمان کربلا؛ حسین بن علی، قمر بنی هاشم و علی بن حسین(ع) غرق نو رو شادی است.
آذین بندی حرم رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، پیچش عِطر خوش نسیم کربلا در مشهدالرضا، هزاران زائر و مجاور را از سرتاسر جهان اسلام به این قطعه از بهشت کشانده است.

 

خیل کثیری از ولایتمدارن و عشاق خاندان محمد و آل محمد برای عرض تبریک و تهنیت این خجسته میلاد به محضر امام مهربانی ها، گردهم آمده اند.

 

ملائک ندا می دهند چشم زهرا و علی(ع) روشن که دگر بار شعبان رسید، عرشیان و فرشیان به یمن قدوم مبارک قهرمان کربلا به جشن و شادمانی نشسته اند.

 

حریم رضوی سرتاسر چراغانی و نورانی است، صدای مولودی خوانی و مدیحه سرایی از هر سویی به گوش می رسد و گنبد طلای آقا ثامن الحجج منورتر از همیشه نوازش گر چشم ها است.

 

براساس این گزارش مراسم ویژه شب میلاد علمدار کربلا در رواق امام خمینی(ره) همراه با پخش صوت سراسری در اماکن متبرکه رضوی برگزار شد که مولودی خوانی مداحان اهل بیت، همخوانی و اجرای شعر و سرود از جمله برنامه های این مراسم بود.

 

رائران غیرایرانی نیز به یمن این خجسته میلاد در رواق های دارالمرحمه، غدیر و کوثر مهمان برنامه های آستان ملکوتی رضوی شده اند که اجرای مسابقات فرهنگی، مداحی و شعرخوانی، سخنرانی های عقیدتی ـ اجتماعی از اهمّ آن ها است./202/1308/ب1

ارسال نظرات