۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۶
کد خبر: ۴۲۶۰۲۲
مدیر عامل انتشارات سروش:

برای رسیدن به وضعیت مطلوب در حوزه نشر راه زیادی در پیش داریم

مدیرعامل انتشارات سروش با بیان این که رسیدن به وضعیت مطلوب در حوزه نشر راه زیادی را باید طی کرد، گفت: در این رابطه باید همه نهادها و ساختارهایی هایی که در کشور وجود دارد و متولی بحث کتاب هستند باید تلاش مضاعفی بکنند تا مشکلات خرید کتاب، توزیع و تولید کتاب برطرف شود تا دسترسی عمومی کتاب در کشور بیشتر فراهم شود.
تقی رستم وندی مدیرعامل انتشارات سروش

به گزارش خبرگزاری رسا، تقی رستم وندی مدیرعامل انتشارات سروش در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور در غرفه سروش استقبال مردم از نمایشگاه را بسیار خوب و پر انگیزه توصیف کرد.

 

 رستم وندی در رابطه با وضعیت نشر کتاب گفت: به نظر می رسد از جهات مختلف کشور ما هنوز برای رسیدن به وضعیت مطلوب در حوزه نشر راه زیادی را باید طی کند. در این رابطه باید همه نهادها و ساختارهایی هایی که در کشور وجود دارد و متولی بحث کتاب هستند باید تلاش مضاعفی بکنند تا مشکلات خرید کتاب، توزیع و تولید کتاب برطرف شود تا دسترسی عمومی کتاب در کشور بیشتر فراهم شود.

 

وی ادامه داد: توسعه فرهنگ کتاب خوانی چیزی نیست که یک علت فقط در آن دخیل باشد بلکه یک مجموعه ای از مولفه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی بحث های فرهنگ سازی در خانواده و فرهنگ سازی در نظام آموزشی کشور همگی دخیل هستند تا فرهنگ کتاب خوانی گسترش پیدا کند. به نظر می رسد در همه این حوزه هایی که برشمردیم باید کارهای بنیادی و ریشه ای انجام گیرد تا شاهد باشیم که فرهنگ کتاب خوانی در کشورمان گسترده تر از قبل شود.

 

مدیرعامل انتشارات سروش در رابطه با برگزاری نمایشگاه کتاب در رشد فرهنگ کتاب خوانی گفت: به اعتقاد من نمایشگاه کتاب مانند یک بازار گسترده، کل فعالیتی که ناشر در مجموع یک سال انجام می دهد را به نمایش می گذارد.  امسال استقبال مردم هم خوب است و نشان می دهد انگیزه های لازم برای گسترش فرهنگ کتاب خوانی وجود دارد و دیگر وظیفه مسئولین و متولیان امر است که باید بتوانند زمینه بیشتر را ایجاد کنند تا این انگیزه ها به اهداف خود دست پیدا کند.

 

رستم وندی در پایان سخنان خود برگزاری نمایشگاه در مجموعه شهر آفتاب را ارزشمند خواند و افزود: به نظرم در رابطه با برگزاری نمایشگاه کتاب در این مجموعه کارهای زیرساختی خوبی صورت گرفته است ولی همچنان نواقص و مشکلاتی در آن وجود دارد که باید از سال دوم شاهد برطرف شدن این نواقص باشیم./998/د102/ق

 

منبع: انتشارات سروش

ارسال نظرات