۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۲۵۹۳۱
امام جمعه اصفهان:

نزدیک ترین انسان‌ها از نظر محبت و دوستی به مسلمانان، مسیحیان هستند

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این که ما با مسیحی ها هیچ مشکلی نداریم، گفت: نزدیک ترین انسان ها از نظر محبت و دوستی به مسلمانان مسیحیان هستند.
آيت الله طباطبايي،نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، بابکن چاریان، پیشوای مذهبی لبنانی الاصل ارامنه اصفهان و جنوب ایران پیش از ظهر امروز با آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان دیدار و از وی خداحافظی کرد.

 

امام جمعه اصفهان در این دیدار اظهار داشت: از زمانی که متوجه شدم شما از اصفهان خواهید رفت، متاثر شدم و امیدوارم هر کجا که هستید در خدمت به خلق موفق باشید.

 

آیت الله طباطبایی نژاد همزیستی ادیان مختلف در اصفهان و ایران را نمونه ای خاص در جهان برشمرد و داشتن نماینده مسیحی و یهودی در مجلس شورای اسلامی را دلیلی بر این همزیستی دانست.

 

وی افزود: آمریکا و غرب دائما علیه ایران و نقض حقوق بشر اتهام زنی می کنند و شرایط زندگی برای دیگر ادیان را بسیار سخت و ظالمانه مطرح می کنند این در حالی است که آنها از این همزیستی و احترام به ادیان در ایران آگاهی دارند و مغرضانه و به خاطر دشمنی با جمهوری اسلامی اتهام زنی می کنند .

 

امام جمعه اصفهان با بیان این که مستکبرین و دشمنان جمهوری اسلامی اعتقادی به صلح ندارند افزود: این در حالی است جمهوری اسلامی ایران الا در دفاع از خود و منافع خود به هیچ کس تعرضی نداشته است.

 

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این که ما با مسیحی ها نه تنها هیچ مشکلی نداریم بلکه نزدیک ترین انسانها از نظر محبت و دوستی به مسلمانان  مسیحیان هستند ادامه داد: خداوند در آیه ای از آیات قرآن به نقل از زبان پیامبر اسلام(ص) می فرمایند: « در آینده شاهد هستیم که شدیدترین انسانها از نظر عداوت و دشمنی با مسلمانان مشرکین و یهودیان هستند و نزدیک ترین انسانها از نظر محبت و دوستی به مسلمانان پیروان دین مسیح(ع) و افرادی هستند که خود را نصرانی معرفی می نمایند چرا که آنان دارای علمایی هستند که آنان را هدایت و راهنمایی می کند.

 

بابکن چاریان، پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز با بیان این که این خداحافظی به معنای به امید دیدار مجدد است، اظهار داشت: امید دیدار مجدد به انسان قوت و توان برای ادامه زندگی می دهد و این خداحافظی به معنای به امید دیدار مجدد می باشد.

 

وی با خطاب دادن خود به عنوان سربازان روحانی افزود: ما پیشوایان مذهبی مردم، سربازان روحانی محسوب می شویم که وظیفه ما در این میدان کمک به خلق خداست.

 

اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران با بیان این که ایران کشور عشق، محبت و دوستی است ادامه داد: 12 سال در این شهر به مردم خدمت کردم و در این مدت عشق، محبت و دوستی همه ایرانیان را به خود احساس کردم و خود را در این شهر غریب نپنداشتم.

 

وی خود را سفیر غیر رسمی ایران در خارج از مرزهای ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: ایران کشور مسالمت و همزیستی است و من در هرکجای دنیا که به عنوان پیشوای مذهبی مردم قرار بگیرم سفیر غیر رسمی ایران برای ابراز نوع دوستی ایرانیان خواهم بود.

 

بابکن چاریان گفت: من برای رهبر معظم انقلاب اسلامی، همه مسؤولان و ملت شریف ایران آرزوی سلامتی دارم و دعاگوی آن ها هستم.

 

وی با آرزوی قدرت روز افزون ایران در منطقه تصریح کرد: ایران در جهت برقراری صلح و ثبات در منطقه تلاش می کند و من آرزو می کنم که قدرت و نفوذ ایران در منطقه روزافزون باشد و در پایان خواستار حمایت آیت الله طباطبائی نژاد از جانشین وی در اصفهان شد./939/202/ب3

 

ارسال نظرات