۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۴۲۵۸۸۵
مدیر مدرسه علمیه فاطمیه:

امام حسین نمونه بارز ایثار و شجاعت بود

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه گفت: فداکاری‌ها، شجاعت‌ها و ایثارگری‌های امام حسین(ع) در زندگی مبارکشان به خاطر جلب رضایت پروردگار است.
میلاد امام حسین(ع)

ربابه جنیدی جعفری، مدیر مدرسه علمیه فاطمیه پیشوا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت سرور و سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین(ع) و روز پاسدار، گفت: فداکاری‌ها، شجاعت‌ها و ایثارگری‌های امام حسین(ع) در زندگی مبارک‌شان به خاطر جلب رضایت پروردگار و ترس از خدا است.

 

وی در ادامه افزود: امام حسین (ع) می‌فرمایند: «لا یأمَن یومَ القیامَةِ إلاّ مَن خافَ الله فِی الدُّنیا؛ کسی در قیامت در امان نیست، مگر کسی که در دنیا ترس از خدا در دل داشته باشد».

 

جنیدی اظهار داشت: با تفکر عمیق در این روایت پی می‌بریم که ترس از خدا، انسان را از همه گناهان، زشتی‌ها و آلودگی‌ها دور کرده و از دنباله روی شیطان جلوگیری می‌کند.

 

وی تاکید کرد: یک اصل این است که انسان باید به اطاعت خداوند و در عین حال به درجه و ارزشی که به انسان عنایت فرموده و او را اشرف مخلوقات نامیده و به خاطر این آفرینش به خودش تبریک گفته، علم و باور داشته باشد.

 

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه بیان داشت: وقتی انسان به ارزش وجودی خود پی ببرد، یقیناً دیگر به سراغ اعمال پست و حیوانی و جذابیت‎‌های هوای نفس نرفته و برای تعالی روحی و معنوی خود، اعمالی که از طرف خداوند سفارش شده را دنبال می‌کند.

 

جنیدی با اشاره به ایثارگری‌های جوانان کشورمان در سال‌های جنگ، گفت: وقتی ترس از خدا در دل و زندگی حاکم شد، ترس از تاریکی شب در بیابان و رویارویی با دشمن کنار می‌رود تا جایی که به یک جوان سیزده ساله این جرأت را می‌دهد که با تکیه و توکل به خدا، تمام خطرات را به جان خود خریده و در برابر استکبار ایستادگی کند.

 

وی ابراز داشت: حضرت زینب(س) با وجود آن همه مصیبت و مشکلات در کربلا، می‌فرمایند: «مارأیت الّا جمیلاً؛ جز زیبایی ندیدم»؛ این نگاه عظیم و زیبا به خاطر این بود که خدا را در آنجا حاکم می‌دیدند.

 

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه تاکید کرد: ما باید با درس گرفتن از زندگی امام حسین(ع) و ائمه بزرگوارمان که توکل به خدا را سرلوحه زندگی خود قرار داده بودند، با تلاش و شجاعت به وظایف و حدودی که خداوند برای‌مان مقرر کرده، عمل کنیم و با نشاط، اراده و امید به خداوند منان، در جهت برنامه‌ها و اهداف دین‌مان گام برداریم.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: ان‌شاء‌الله با یاری خداوند متعال و با نیت پاک مقام معظم رهبری و به همت جوانان‌مان بتوانیم بهترین زندگی و کشور را بسازیم و دشمن را در هر لباسی بیش از پیش سرنگون کنیم./966/302/ب3

ارسال نظرات