۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۴۲۵۸۴۷
اقتصاد مقاومتی از فرهنگ تا عمل(۲۳)

اقتصاد مقاومتی با کمک رسانه ها به جریان فراگیر اجتماعی تبدیل می‌شود

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی ریشه در اقتصاد اسلامی دارد، گفت: تبیین اقتصاد مقاومتی به عنوان یک اقتصاد اسلامی باید مورد توجه مراکز علمی و پژوهشی قرار گیرد و تبیین جامعی باید از این اقتصاد صورت گیرد.
حجت الاسلام عبدالرحیم علیزاده

حجت الاسلام عبدالرحیم علیزاده، عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علیمه، در گفت‏ وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه متأسفانه فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه ما وجود ندارد، ابراز کرد: رهبر انقلاب در مقدمه ابلاغ سیاست‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی با صراحت هر چه تمام‌تر فرمودند اقتصاد مقاومتی ریشه در فرهنگ اسلامی و بومی ما دارد.

 

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در بحث اقتصاد مقاومتی به آن توجه ویژه ای شود و همه دستگاه‌ها، نهادها و آحاد مردم به آن توجه کنند، بحث فرهنگ اقتصادی است.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اینکه متأسفانه در کشور ما بحث اقتصاد فرهنگی جاری و ساری نیست، اظهار داشت: همه باید در این زمینه تلاش کنند تا ابعاد و گستره اقتصاد مقاومتی درونی و نهادینه شود.

 

نماینده طلاب رودسر و املش در مجمع نمایندگان حوزه علمیه اضافه کرد: این فرهنگ باید در میان مردم و دستگاه های مختلف نهادینه شود تا بتوانیم قدم های مثبتی را جهت تحقق ابعاد مختلف آن مسأله برداریم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی ریشه در اقتصاد اسلامی دارد، ابراز داشت: تبیین اقتصاد مقاومتی به عنوان یک اقتصاد اسلامی باید مورد توجه مراکز علمی و پژوهشی قرار گیرد و تبیین جامعی باید از این اقتصاد صورت گیرد.

 

وی ادامه داد: دستگاه های فرهنگی و فرهنگ ساز همه باید با عزم جدی در سطح ملی به این مسأله بپردازند و در نهایت این مردم هستند که باید در این زمینه نقش آفرینی کنند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه رسانه ها نقش مهمی در فرهنگ سازی دارند، تصریح کرد: تحقق و همین طور مطالبه گری اقتصاد مقاومتی از مسؤولان و احاد مرد در جامعه از سوی رسانه ها امر مهمی است که باید به آن توجه کرد.

 

وی در پایان تبیین، فرهنگ سازی و مطالبه گری در اقتصاد مقاومتی را از وظایف رسانه ها بر شمرد و گفت: نقش مطالبه گری رسانه ها در شرایط کنونی از سایر نقش ها مهمتر است؛ بنابراین رسانه ها باید وارد عرصه جهاد رسانه شوند و زبان ولی امر باشند./875/ت303/س

ارسال نظرات