۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۴۲۵۷۹۲

دیدار اعضای اتاق فکر تبلیغ با مدیر حوزه علمیه خراسان

علما، فضلا و نخبگان عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.
دیداراتاق فکر تبلیغ با مدیرحوزه علمیه دیداراتاق فکر تبلیغ با مدیرحوزه علمیه دیداراتاق فکر تبلیغ با مدیرحوزه علمیه دیداراتاق فکر تبلیغ با مدیرحوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اعضای اتاق فکر تبلیغ خراسان پیش از ظهر امروز با حضور در دفتر حجت الاسلام والمسلمین عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان، پیرامون مسائل مختلف حوزه اعم از تبلیغ و تدریس و تحصیل و برنامه های جاری به بحث و گفت و گو نشستند و با ارائه پیشنهادهای سازنده، آمادگی خود را برای همکاری در جهت رشد و ارتقای سطح علمی و کیفی حوزه علمیه خراسان در راستای مطالبات رهبری اعلام داشتند.

 

گسترش حوزه های علمیه و توسعه مراکز علمی تحصیلی در نقاط مختلف استان، تقویت فضای وزشی و فرهنگی تفریحی حوزه، بررسی نقاط ضعف و قوت جذب و گزینش حوزه و ارائه راهکار جهت تقویت ویا ارتقای آن و ایجاد کارگروه مرتبط با اتاق فکر جهت پیگیری مسائل مختلفی که ارائه می شود از نکات ارائه شده از سوی اعضای اتاق فکر تبلیغ خراسان بود.

 

ضرورت انقلابی شدن و انقلابی ماندن حوزه در کنار مباحث ارائه شده پیرامون وظایف حوزه ها اعم از جذب و آموزش و پژوهش و تبلیغ نیز از مسائل مطرح شده از سوی اعضای اتاق فکر تبلیغ بود.

 

در ادامه یکی از اعضای اتاق فکر تبلیغ خراسان با انتقاد از خط گرفتن حوزه از دانشگاه در برخی امور، عکس این جایگاه را برای حوزه ثابت دانست و افزود: تحول در دروس و سرفصل های حوزه، باید به سمت رشد و تعالی باشد نه تنزل و در همین راستا ایجاد حوزه غیر حضوری می تواند در رونق این نهاد و افزایش بازدهی تاثیرگذار باشد.

 

یکی دیگر از اعضا به مبحث تبلیغ و جایگاه و اهمیت آن در حوزه اشاره کرد و گفت: یکسان سازی فضای تبلیغ در کنار ایجاد فضای تقابل و نیز انسجام گروه های تبلیغی با هدف تشکیل یک مرکز تام تبلیغی مورد نیاز است که این سبب به رسمیت شناختن مبلغ و تبلیغ و در ادامه تعظیم و تکریم استادان این فن و مبلغان می شود.

 

لزوم ایجاد معاونت مستقل تبلیغ و تاکید بر تبلیغ و هویت تبلیغی و نیز حرکت به سمت تبلیغ تخصصی و شناخت و حمایت از استعداد های این بخش در کنار توجه به مسائل اجتماعی و ایجاد کارگروه های خانواده هم از نکات مطرح شده در این جلسه بود.

 

اصلاح سبک پذیرش و ورودی حوزه و نیز رفع تحیر و سرگردانی در طلاب 14 تا 18 ساله که بیشترین ریزش را دارند در کنار تفاوت سطح دروس طلاب مبتدی با مدرک سیکل و دیپلم با توجه به تفاوت توان در این نشست مطرح شد و در ادامه موضوع تربیت استاد و مدیر و جایگاه های مورد نیاز حوزه در کنار ارائه  طرح دانش و بینش برای بازنشستگان نهادها گفته شد.

 

دیگر عضو اتاق فکر تبلیغ به بیان بررسی و رفع بی انگیزگی برخی از طلاب پرداخت و نقش دادن به طلاب در برنامه های حوزه و تاسیس و تقویت مجمع نمایندگان طلاب را خواستار شد و به تقویت اعتقادات و اخلاق و تجوید و احکام طلاب تازه وارد اشاره کرد.

 

موضوعات توجه به مسکن طلاب و افزایش شهریه، تاسیس مجمع مدرسین حوزه و مجمع نمایندگان طلاب، ضرورت ارزشیابی و نظر سنجی طرح ها و برنامه هایی از سوی استادان و طلاب و پیشنهاد ایجاد مرکز مطالعات استراتژیک و راهبردی در حوزه با حضور نخبگان، دانشمندان و اندیشمندان حوزوی در جهت ترسیم افق های پیش روی حوزه و نیازها و برنامه ها نیز در این دیدار مطرح شد.

 

مواردی همچون ارتقای سطح کیفی نیروهای شاغل در حوزه و رعایت برابری توان مسؤول و مسؤولیت در مدیریت ها، ایجاد کارگروه ها و کمیسیون های تخصصی متشکل از نخبگان، فضلا و استادان در جهت اخذ نظرات سازنده در حوزه و رصد و بازبینی آنها در جهت ارائه به بخش های مورد نظر، حفظ کرامت طلاب و عزتمندی آنها در کنار توجه به امر مهارت آموزی و تلازم آن با محتوا آموزی در حوزه و نیز بیان شأنیت متولی امر تعلیم و تربیت کشورشدن از سوی حوزه نیز مطرح شد./202/933/ب1

ارسال نظرات