۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۲۵۶۵۱
حجت‌الاسلام حسنی حلم مطرح کرد؛

ضرورت کار عمیق و ریشه ای در عرصه مهدویت

رییس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: باید با تفکر و تأمل به دنبال بسترسازی در جامعه بود چرا که در آن صورت است که می توانیم جامعه ای با فرهنگ مهدوی و علوی داشته باشیم.
مهدویت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام سید مرتضی حسنی حلم رییس ستاد اقامه نماز استان همدان در نشست بنیاد غدیر که صبح امروز در سالن جلسات ستاد اقامه نماز استان همدان برگزار شد، گفت: باید از نگاه سطحی به مسأله غدیر و مهدویت پرهیز کنیم.

 

حجت الاسلام حسنی حلم با اشاره به  فرا رسیدن ماه شعبان اظهار داشت: ماه رجب و شعبان مقدمه ای برای درک ماه رمضان است و امید است که همه از فیوضات این ماه مبارک بهره‏مند شویم.

 

وی افزود: به دلیل نگاه سطحی و غیر کارشناسانه در این زمینه گاهی اوقات هزینه های قابل توجهی در جامعه صرف می شود که لازم است این امور به صورت هدفمند دنبال شوند.

 

رییس ستاد اقامه نماز استان همدان به اهمیت توجه به آموزش در عرصه مهدویت اشاره کرد و ابراز داشت: باید قدری انرژی و هزینه مراسم های مذهبی برای آموزش افراد و معرفت افزایی صرف شود.

 

وی با بیان این مطلب که بنیاد غدیر و مهدویت نباید در امور سطحی بسنده کند یادآور شد: حرکت در عرصه مهدویت باید به صورت ریشه ای و عمیق دنبال شود و نگاه سطحی تأثیر ماندگاری بر جامعه ندارد.

 

حجت الاسلام حسنی حلم افزود: باید با تفکر و تأمل به دنبال بسترسازی در جامعه بود چرا که در آن صورت است که می توانیم جامعه ای با فرهنگ مهدوی و علوی داشته باشیم.

 

وی در پایان خطر نشان کرد: باید بدانیم که برگزاری جشن ها و اطعام ها جزء کوچکی از فرهنگ مهدوی است و باید به امور ریشه ای و بنیادی بیشتر پرداخته شود./202/979/ب1

ارسال نظرات